arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

روزنامه سعودی: یمنی‌ها ۱۱۲ سعودی را کشته و ۹۵۴ نفر را مجروح کرده‌اند

روزنامه عکاظ، مدعی شده است که تا کنون ۱۱۲ سعودی به دست نیرو‌های یمنی کشته و ۹۵۴ تن دیگر زخمی شده‌اند. این روزنامه مدعی شد این افراد غیر نظامی بودند. طبق ادعای عکاظ، نیرو‌های یمنی تا کنون ۲۲۴ موشک بالستیک و ۶۶۳۹۸ خمپاره به سوی خاک عربستان شلیک کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روزنامه نزدیک به دایره قدرت در عربستان سعودی آماری از میزان تلفات انسانی این کشور را در جنگ یمن منتشر کرد.

به گزارش فارس، یک روزنامه عربستانی تعداد تلفات حملات یمنی به مواضع سعودی را منتشر کرد که این مسأله به ندرت در طول پنج سال گذشته صورت پذیرفته است.

روزنامه عکاظ، مدعی شده است که تا کنون ۱۱۲ سعودی به دست نیرو‌های یمنی کشته و ۹۵۴ تن دیگر زخمی شده‌اند. این روزنامه مدعی شد این افراد غیر نظامی بودند.

طبق ادعای عکاظ، نیرو‌های یمنی تا کنون ۲۲۴ موشک بالستیک و ۶۶۳۹۸ خمپاره به سوی خاک عربستان شلیک کرده‌اند.

ادعای این روزنامه نزدیک به دایره قدرت در عربستان سعودی در خصوص کشته شدن غیر نظامیان در حالی است که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تا کنون در هیچ منطقه مسکونی عملیات نظامی انجام نداده‌اند و تمامی حملات آن‌ها به پاسگاه‌های مرزی بر فراز کوه‌های منتهی به یمن صورت می‌گیرد. موشک‌های یمنی نیز همواره مراکز نظامی و تأسیسات نفتی سعودی را هدف قرار داده‌اند.

نکته قابل توجه اینکه ساکنان استان‌های عربستان سعودی هم مرز با یمن از جمله «عسیر»، «جازان» و «نجران» در اصل یمنی و از قبائل این کشور هستند که ۸۰ سال پیش از سوی حکومت سعودی اشغال شدند و گا‌ها رابطه خویشاوندی با قبائل داخل یمن دارند که این مسأله مهمی در عدم حمله نیرو‌های یمنی به روستا‌ها و مناطق مسکونی این مناطق به شمار می‌رود.

از سوی دیگر طبق آخرین افشاگری‌های «مجتهد» در توئیتر، عربستان سعودی اقدام به تخلیه بسیاری از روستا‌های مرزی مشرف به یمن کرده است تا پس از ورود نیرو‌های یمنی به این روستاها، با جنگنده‌ها این روستا‌ها را به شدت بمباران کند؛ به طوریکه اکنون ساکنان این روستا‌ها خواستار بازسازی خانه‌های خود هستند، اما با بدقولی دولت ریاض در این زمینه مواجه شده‌اند.

اما در خصوص تعداد تلفات ادعا شده از سوی روزنامه عکاظ، شبکه المسیره یمن در ۱۹ شهریور سال گذشته اعلام کرد که به طور مجموع در طول هشت ماه گذشته (از ابتدای سال ۲۰۱۸) در درگیری میان نیرو‌های یمنی و سعودی، ۴۲۵ نیروی سعودی کشته و ۲۶۹ تن دیگر زخمی شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

نظرات بینندگان