arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

مایکروسافت هشدار داد: 1 میلیون کامپیوتر در معرض آسیب پذیری شدید قرار دارند

مایکروسافت هشدار داد که بیش از 1 میلیون کامپیوتر در معرض سوء استفاده های امنیتی و آسیب پذیری های شدید قرار دارند.این موضوعی بسیار مهم در حوزه امنیت سایبری محسوب می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مایکروسافت هشدار داد که بیش از 1 میلیون کامپیوتر در معرض سوء استفاده های امنیتی و آسیب پذیری های شدید قرار دارند.این موضوعی بسیار مهم در حوزه امنیت سایبری محسوب می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدتی پیش(در اوایل ماه جاری میلادی) مایکروسافت یک آسیب پذیری عمده امنیتی را  کشف کرد، این آسیب پذیری می تواند یک حمله گسترده و مخرب را از یک کامپیوتر آسیب پذیر به یک سیستم دیگر گسترش دهد. این در حالی است که چنین نقضی در سال 201 نیز مشاهده شده بود.

در حالی که مایکروسافت وصله های امنیتی را برای افزایش امنیت سیستم ویندوز منتشر کرده است، اما گزارش ها حکایت از آن دارند که بسیاری از سرور های قدیمی همچنان در معرض خطر قرار دارند. این یعنی حداقل یک میلیون سیستم که به اینترنت متصل می شوند، در معرض خطرند.

سایمون پاپ، مدیر بخش پاسخ به حوادث در مرکز امنیتی مایکروسافت (MSRC)، هشدار می دهد: "ما حدود دو هفته پیش یک وصله امنیتی جدید منتشر کردیم و دیگر خبری از ویروس نیست اما این به این معنا نیست که دیگر هیچ خطری کاربران را تهید نمی کند."

به نظر می رسد این روزها هکرها به راحتی با کمک آسیب پذیری های موجود در ویندوز، از راه دور و تنها با چند ترفند امنیتی سیستم های مختلف را هک می کنند. این موضوع در ویندوز XP، ویندوز 7 و نسخه های سرور مانند ویندوز سرور 2003، ویندوز سرور 2008 R2 و ویندوز سرور 2008 وجود دارد. این سیستم عامل ها هنوز هم در بسیاری از شرکت ها نقشی موثر در سازماندهی امور شرکت ها و مدیریت محل کار بازی می کنند. در حال حاضر مایکروسافت به شدت به مدیرانی که از این نوع سیستمها استفاده می کنند، توصیه می کند تا در اسرع وقت سیستم های خود را به روزرسانی کنند.

نظرات بینندگان