arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

کارنامه جدید انتخاب رشته برای داوطلبان دکتری ۹۸ منتشر شد

کارنامه جدید نتیجه انتخاب رشته برای داوطلبان دکتری ۹۸ در برخی از کدرشته محل‌های دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، شهید بهشتی و گیلان منتشر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

کارنامه جدید نتیجه انتخاب رشته برای داوطلبان دکتری ۹۸ در برخی از کدرشته محل‌های دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، شهید بهشتی و گیلان منتشر شد.

داوطلبانی که بر اساس کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۸ مجاز به انتخاب رشته شده و کدرشته محل‌های انتخابی خود را در سایت اطلاع‌رسانی سازمان سنجش ثبت کرده بودند می‌توانند کارنامه جدید را مشاهده کنند.

سازمان سنجش اعلام کرد با توجه به مکاتبه دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، صنعتی شریف و گیلان در خصوص کاهش حدنصاب نمره علمی بعد از اعلام اسامی معرفی شدگان برای انجام مراحل مصاحبه و ارزیابی تخصصی در تعدادی از رشته محل‌های مورد پذیرش در آزمون دکتری تخصصی کارنامه نتیجه انتخاب رشته بخشی از متقاضیان با توجه به حدنصاب جدید، اصلاح و بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده شده است.

داوطلبان ذینفع باید با توجه به کارنامه اصلاح شده جدید و بر اساس برنامه زمانی انجام مصاحبه و متن اطلاعیه ۳۱ اردیبهشت ۹۸ در سایت سازمان سنجش به دانشگاه‌های ذیربط مراجعه کنند.

کد رشته محل‌هایی که حد نصاب علمی آنها اصلاح شده است در اینجا قابل مشاهده است.

به گزارش مهر، آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها جمعه سوم اسفند ۹۷ برگزار شد.

از تعداد ۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر ثبت نام کننده در آزمون تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند. از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

از تعداد ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ داوطلب انتخاب رشته کننده تعداد ۴۷ هزار و ۶۴۸ داوطلب در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حد نصاب علمی لازم هستند.

پس از اعلام کارنامه انتخاب رشته، تعداد زیادی از داوطلبان نسبت به حدنصاب علمی اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها اعتراض کرده بودند.

ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها (به جز ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی) تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۷ نفر است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان