arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

ایران ۳ - ۰ چین/ پیروزی مقتدرانه بلندقامتان مقابل حریف آسیایی

تیم ملی والیبال ایران موفق شد برای دومین بازی متوالی در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ به پیروزی دست پیدا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

تیم ملی والیبال ایران موفق شد برای دومین بازی متوالی در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ به پیروزی دست پیدا کند.

به گزارش خبرآنلاین، شاگردان کولاکوویچ با پیروزی مقابل ایتالیا با انگیزه به مصاف چین رفتند و در نهایت موفق شدند برنده رقابتی نزدیک و جذاب باشند. نکته مهم درباره رقابت امروز آن است که در سال‌های اخیر، ایران همواره چین را شکست داده و پیروزی در این دیدار هم چندان غیرقابل پیش‌بینی نبود، اما دومین پیروزی پیاپی شاگردان کولاکوویچ آن هم با نتیجه ۰-۳ بسیار ارزشمند است.

ست اول: ایران ۲۵ - چین ۲۲

ایران در شرایطی با لباس قرمز به مصاف رقیب زردپوش رفت که قرار بود در هر سه مسابقه دور نخست لیگ ملت‌ها، ملی‌پوشان با پیراهن سفید به میدان بروند. ایران با ترکیب سعید معروف، سیدمحمد موسوی، علی اصغر مجرد، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) وارد زمین شد. چینی‌ها در همان ابتدا با حمایت تماشاگران خود ۴ امتیاز از شاگردان کولاکوویچ پیش افتادند. اما وقت استراحت فنی اول با حساب ۸ بر ۶ به سود ایران اعلام شد. عملکرد مناسب پسران کولاکوویچ باعث شد در ادامه با نتیجه ۱۴ بر ۱۱، ایران به تیم برتر زمین تبدیل شود تا لوزانو، سرمربی چین، نخستین استراحت فنی چین را درخواست کند. کولاکوویچ در شرایطی وقت استراحت فنی دوم را درخواست کرد که ایران با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ از چین جلوتر بود. در امتیاز‌های آخر ست نخست، دیدار به اوج هیجان رسید، اما غفور با قدرت امتیاز آخر را هم برای ایران کسب کرد تا شاگردان کولاکوویچ در ست اول ۲۵ بر ۲۲ برنده شوند.

ست دوم: ایران ۲۵ چین ۱۸

این بار ایران پیش افتاد، اما فاصله دو امتیازی خیلی سریع جبران شد. با این حال ایران باز هم به امتیاز ۶ رسید تا لوزانو دوباره درخواست استراحت فنی کند. استراحتی که به کمک آن‌ها آمد، اما وقتی چینی‌ها به خودشان آمدند، متوجه شدند ست دوم را هم باید واگذار کنند. چرا که وقتی لوزانو دومین استراحت فنی ست را درخواست کرد، شاگردانش ۱۴ بر ۸ عقب بودند. وقتی کولاکوویچ و پسرانش دو امتیاز دیگر هم گرفتند، این بار ایران درخواست استراحت فنی کرد. با وجود دفاع چند باره چینی‌ها برابر مهاجمان ایران، شاگردان کولاکوویچ اختلاف امتیازی خود را حفظ کردند. در نهایت امتیاز ۲۵ هم با عملکرد مناسب در دفاع عقب زمین به ایران رسید تا در این ست هم شاگردان کولاکوویچ ۲۵ بر ۱۸ برنده باشند و در آستانه پیروزی در این بازی قرار بگیرند.

ست سوم: ایران ۲۵ چین ۲۰

در ست سوم چینی‌ها تصمیم گرفتند رقابت جدی‌تری با ایران داشته باشند و همین باعث شد تا شاگردان کولاکوویچ از رقیب جلو نباشند؛ بنابراین وقت استراحت فنی اول با حساب ۸ بر ۶ به سود چین رقم خورد. اما امیر غفور توانست امتیاز هشتم را برای ایران کسب کند تا بازی دوباره به تساوی کشیده شود. اما چینی‌ها دوباره از رقیب پیش افتادند و نتیجه ۱۲ بر ۱۰ شود. اما ملی پوشان دوباره به سبک بازی همیشگی خود بازگشتند تا دومین سرویس میلاد هم با امتیاز همراه باشد و وقت استراحت فنی دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران رقم بخورد. در ادامه باز هم شاگردان کولاکوویچ تیم برتر زمین بودند تا سرویس دیدنی امیر غفور فاصله را در امتیاز ۲۱ به عدد چهار برساند. لوزانو باز هم وقت استراحت گرفت. اما این استراحت‌ها هم فایده‌ای نداشت تا در نهایت ایران ست سوم را هم ۲۵ بر ۲۰ برنده باشد.

نظرات بینندگان