arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

۹ ساعت تاخیر در پرواز تهران-فرانکفورت هواپیمایی هما!

یکی از مسافران پرواز شماره ۷۲۱ تهران–فرانکفورت با اشاره به اینکه قرار بود این پرواز هواپیمایی هما ساعت ۷:۲۰ صبح امروز انجام شود و ما از چند ساعت قبل به منظور انجام این پرواز در فرودگاه حاضر بودیم، گفت: متأسفانه زمانی که به حوالی ساعت پرواز نزدیک شدیم فهمیدیم که هواپیمایی در کار نیست و اعلام شد که احتمالاً پرواز با چهار تا پنج ساعت تأخیر انجام می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پرواز شماره ۷۲۱ تهران–فرانکفورت شرکت هواپیمایی ایران ایر که قرار بود ساعت ۷:۲۰ صبح امروز انجام شود با ۹ ساعت تأخیر در ساعت ۱۶:۳۰ انجام شد.

یکی از مسافران این پرواز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه قرار بود پرواز شماره ۷۲۱ تهران–فرانکفورت هواپیمایی هما ساعت ۷:۲۰ صبح امروز انجام شود و ما از چند ساعت قبل به منظور انجام این پرواز در فرودگاه حاضر بودیم، گفت: متأسفانه زمانی که به حوالی ساعت پرواز نزدیک شدیم فهمیدیم که هواپیمایی در کار نیست و اعلام شد که احتمالاً پرواز با چهار تا پنج ساعت تأخیر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ساعت حدود ۱۱ صبح بود که خلبان به ما اعلام کرد مشکل در سیستم کامپیوتری هواپیماست و پرواز با تأخیری چند ساعته انجام می‌شود و این در حالی بود که هیچ گونه اطلاع رسانی به مسافران انجام نشده بود تا آنها دیرتر به فرودگاه بیایند و ساعات کمتری را به دلیل تأخیر در پرواز سپری کنند.

این مسافر پرواز مربوطه با بیان اینکه در نهایت ساعت ۱۶:۳۰ با هواپیمایی که از کلن به ایران آمده به فرانکفورت سفر می‌کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه تأخیر در پرواز اعتراض مسافران را به دنبال داشت و به ما اعلام کردند که می‌توانیم انتقادات خود را به شرکت هواپیمایی ایران ایر مطرح کنیم تا اگر هزینه‌ای بابت جریمه در نظر گرفته شود آن را دریافت نمائیم.

به گزارش ایسنا، در صورت بروز تأخیر در انجام پرواز بر اساس ساعت پرواز مندرج در بلیت مسافر اقداماتی باید توسط شرکت‌های هواپیمایی انجام شود که شامل اقدامات عمومی و خصوصی است. در اقدامات عمومی تعریف شده آمده است که نماینده شرکت هواپیمایی باید با حضور در میان مسافران، با متانت و احترام نسبت به اطلاع‌رسانی صحیح در خصوص پرواز اقدام کند و شرکت هواپیمایی نسبت به اطلاع‌رسانی از طریق سیستم اطلاعات پرواز به صورت مستمر فعالیت نماید.

در مورد تأخیرهای بیش از چهار ساعت نیز شرکت حمل‌کننده موظف است علاوه بر رعایت مفاد بند قبلی نسبت به جبران خسارت به میزان مقرر اقدام نماید و در صورت ابطال پرواز شرکت حمل‌کننده موظف است به استرداد کامل وجه و جبران خسارت به میزان مقرر عمل کند.

گفتنی است از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه از سوی ایسنا در این رابطه تماس با روابط عمومی هما برقرار شد که هنوز پاسخی جهت ارائه توضیحات دریافت نشده است.

نظرات بینندگان