arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

هوای 9 استان امروز با رگبار و رعد وبرق همراه است

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز ( ۱۲ خرداد ) هوای 9 استان کشور با رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید همراه است که وقوع این شرایط تا سه روز آینده در برخی استان های دیگر نیز پیش بینی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز ( ۱۲ خرداد ) هوای 9 استان کشور با رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید همراه است که وقوع این شرایط تا سه روز آینده در برخی استان های دیگر نیز پیش بینی شده است.

کبری رفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز (۱۲ خرداد) برای استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال فارس، جنوب غرب یزد، جنوب غرب اصفهان، غرب کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بخش هایی از کرمان و جنوب شرق لرستان؛ رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: این شرایط فردا در استان های کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان ادامه دارد، البته بارش ها خفیف تر خواهد بود و بخش هایی از استان کرمان هم رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید موقتی خواهند داشت. روز سه شنبه نیز در مناطقی از شمال غرب مانند استان های اردبیل، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش های خفیفی رخ می دهد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: پایان این هفته یعنی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال غرب استان های ذکر شده، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه های البرز غربی و مرکزی نیز بارش های رگباری و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

وی گفت: سه روز آینده نیز برخی از مناطق شرق و جنوب شرق کشور؛ همچنین استان هرمزگان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهند داشت. همچنین طی این هفته افزایش نسبی دما را در بیشتر مناطق کشور خواهیم داشت.

*** فردا صبح تهران خنک تر می شود

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: هوای تهران امروز صاف و تا کمی ابری خواهد بود، کمینه دمای امروز پایتخت ۱۹ درجه بود که فردا با دو درجه خنک تر شدن به ۱۷ درجه بالای صفر می رسد؛ بیشینه دمای امروز تهران نیز به ۳۰ درجه خواهد رسید.

رفیعی اضافه کرد: زنجان با دمای ۵ درجه بالای صفر و اهواز ۴۴ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

نظرات بینندگان