arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

تمهیدات آتش‌نشانی در روز ارتحال امام (ره)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تمهیدات این سازمان در روز ارتحال حضرت امام (ره) را اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تمهیدات این سازمان در روز ارتحال حضرت امام (ره) را اعلام کرد.

سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: به روزهای سی‌امین ارتحال ملکوتی حضرت ایت الله خمینی (ره) نزدیک می‌شویم و در این روزها هموطنان برای عزاداری به بهشت زهرای شهر تهران خواهند رفت و در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد. سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچون سال‌های گذشته با یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده تمام تلاش و توان خود را برای تامین ایمنی این مراسم به کار خواهد بست.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا علاوه بر اینکه ۱۳۰ ایستگاه سازمان آتش‌نشانی تهران به خصوص ایستگاه‌های نزدیک حرم و ایستگاه شماره ۵۰ که در محوطه داخلی حضرت امام هست، مثل همیشه حالت آماده باش هستند، آتش‌نشانان در محل‌های برگزاری مراسم مستقر خواهند شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش نشانان در سه حلقه در این محل مستقر می‌شوند، گفت: در حلقه داخلی این استقرار که شبستان‌ها، قسمت‌های مسقف شبستان‌ها و راهروها را شامل می‌شود ۷۵نفر از آتش‌نشان‌ها به همراه ۱۳دستگاه خودرو، حضور خواهند داشت و در حلقه دوم نیز ۸۵نفر از پرسنل عملیاتی با به کارگیری ۱۴دستگاه خودرو آتش‌نشانی در بلوارها و میادین اطراف شبستان‌ها مستقر خواهند شد. سومین حلقه استقرار آتش‌نشانان نیز شامل ورودی و خروجی شهر، اتوبان‌ها و بزرگراه‌های اطراف می‌شود که از شمال به بزرگراه آزادگان، از جنوب به بزرگراه خلیج فارس، از شرق به خیابان شهید رجایی، از غرب به بزرگراه خلیج فارس و از جنوب به شهرک واوان محدود خواهد شد که در این محدوده‌ها آتش‌نشانان به همراه ۱۹۳دستگاه خودرو سبک، سنگین، موتورسیکلت و خودروهای پشتیبانی در ۱۵۰ نقطه حاضر خواهند بود. در این استقرارها از ظرفیت آتش‌نشانان داوطلب و بانوان آتش‌نشان نیز به صورت اکیپ‌های پیاده در قسمت شبستان‌های اصلی استفاده خواهد شد.

به گفته وی در مجموع ۵۵۰نفر در سه حلقه این استقرارها حضور خواهند داشت که این استقرارها از ۱۴ خرداد آغاز شده و تا پایان مراسم و عادی شدن تردد ادامه خواهد داشت. خودروهای حلقه یک و دو نیز از شب قبل در محدوده مستقر خواهند بود.

ملکی در ادامه گفت:‌ در این روز مدیران ارشد سازمان آتش‌نشانی نیز به همراه خودروهای سبک گشت‌زنی خواهند کرد و ضمن انجام بازدیدهای ایمنی بر استقرارها نظارت خواهند کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان از شهروندان تقاضا کرد که همچون سال‌های گذشته با نیروهای امدادی همکاری داشته باشند و حین پارک خودرو خود به این نکته توجه داشته باشند که سد راه خودروهای امدادی نشوند تا در صورت وقوع حادثه امکان امدادرسانی سریع وجود داشته باشد. همچنین در صورت وقوع حادثه آرامش خود را حفظ کرده و ضمن فاصله گرفتن از محل مراتب را به نیروهای مستقر در محل یا سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تهران اعلام کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان