arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

تعویق در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر

تلویزیون الجزایر به نقل از شورای قانون اساسی این کشور بر غیرممکن بودن برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری که برای چهارم ژوئیه برنامه ریزی شده بود، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

تلویزیون الجزایر از غیرممکن بودن برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در تاریخ چهارم ژوئیه خبر داد.

به گزارش ایسنا، تلویزیون الجزایر به نقل از شورای قانون اساسی این کشور بر غیرممکن بودن برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری که برای چهارم ژوئیه برنامه ریزی شده بود، خبر داد.

در همین حال، شورای قانون اساسی الجزایر از تمدید دوره عبدالقادر بن صالح، رئیس جمهوری موقت این کشور تا زمان انتخاب رئیس جمهوری جدید خبر داد.

براساس اعلام شورای قانون اساسی الجزایر، با این حساب انتخابات مذکور به تعویق می‌افتد.

پیشتر قرار بود شورای قانون اساسی بیانیه‌ای برای تبیین اقدام بعدی در سایه خودداری کاندیداها از شرکت در انتخابات منتشر کند.

طبق قانون اساسی الجزایر، عبدالقادر بن صالح، رئیس جمهوری موقت تا حداکثر ۹۰ روز که طی آن انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، اداره امور را در دست دارد.

احمد قاید صالح، رئیس ستاد کل ارتش الجزایر که در حال حاضر قدرتمندترین فرد در دولت این کشور به شمار می‌رود، تاکنون با خواسته‌های اصلی معترضان از جمله به تعویق انداختن انتخابات و برکناری تمامی شخصیت‌های نظام سابق این کشور مخالفت کرده است اما مخالفان برای ۱۵ جمعه تظاهرات کرده و خواستار تحقق بخشیدن به خواسته‌هایشان هستند.

نظرات بینندگان