arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

گاردین: 250 هزار تظاهرات کننده انگلیسی منتظر ترامپ در لندن هستند

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در حالی در سفری رسمی وارد لندن می‌شود که دست‌کم 250 هزار تظاهرات کننده انگلیسی در انتظار وی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گاردین: 250 هزار تظاهرات کننده انگلیسی منتظر ترامپ در لندن هستندانتظار می‌رود که همزمان با سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به لندن تظاهرات گسترده‌ای علیه سیاست‌های دولت وی در موضوعات مختلف برگزار شود.

به گزارش گاردین، برآوردها حاکی از آن است که دست کم 250 هزار تظاهرات کننده از گروه‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله مخالفان برگزیت و طرفداران محیط زیست و دیگر گروه‌ها علیه ترامپ تظاهرات کنند.

تظاهرات کنندگان قصد دارند در برابر دفتر «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در داونینگ استریت و همزمان با استقبال وی از ترامپ تجمع کنند.

تظاهرات کنندگان به شدت از مقامات آمریکایی به دلیل فشار بر پلیس لندن برای ایجاد منطقه حائل در طول مسیر حرکت ترامپ به دفتر ترزا می انتقاد کردند. مقامات آمریکایی خواستار آن شدند که معترضان دست کم 70 متر با داونینگ استریت فاصله داشته باشند.

فعالان در تلاش هستند تا با جمع آوری کمکی به اندازه 38 هزار دلار بالون بزرگی از ترامپ که به شکل یک نوزاد خشمگین است به پرواز در بیاورند.

ترامپ به عنوان سومین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده خواهد بود که در سفری رسمی وارد انگلیس می‌شود. ترامپ جولای گذشته در سفری کوتاه به انگلیس سفر کرده بود اما با وجود آنکه با ملکه دیدار کرد این سفر رسمی به حساب نمی‌آمد.

نظرات بینندگان