arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۳ خرداد ۹۸ / مالیات خریداران سکه مشخص شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیدار با سوریه؛ نخستین حضور بدون مانع زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها؟
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۲۳:۵۰

در 16 خردادماه در ورزشگاه بزرگ آزادی، ایران راس ساعت 19:45 میزبان سوریه خواهد بود. اما به نظر می‌رسد اولین نمایش ایران بدون مربی پرتغالی مقابل دیدگان طرفداران، یک دیدار دوستانه عادی نیست. در سایت فدراسیون فوتبال و برای خرید بلیت این مسابقه، بخش انتخاب جنسیت هم وجود دارد. بنابراین هوادارانی که خواهان دریافت بلیت این مسابقه هستند، می‌توانند بانوان هم باشند

میترا استاد در یکسال، 11 سیم کارت و موبایل نجفی را شکسته بود/ سيم كارتهايی كه تنها ميترا شماره اش را داشت
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۲۳:۴۶

تحقیقات نشان از آن داشت که میترا استاد بخاطر اینکه محمد علی نجفی با اطرافیانش ارتباطی نداشته باشد و کسی شماره ثابتی از دکتر نجفی در اختیار نداشته باشد در مدت یک سال سیم کارت های موبایل شهردار سابق تهران را از وی گرفته و پس از شکستن تلفن همراه و سیم کارت ها، یک سیم کارت و گوشی جدید که تنها خودش شماره آن را داشته در اختیار وی قرار داده است.

ادعای سنا: تلاش اوباما برای کمک به ایران
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۹:۴۷

کمیته فرعی تحقیقات مجلس سنای آمریکا در گزارشی جدید اعلام کرده است که باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا تلاش کرد به ایران کمک کند تا برای تبدیل ۵.۷ میلیارد دلار از دارایی‌هایش از حساب‌های بانکی آمریکایی استفاده کند که این برخلاف وعده او به کنگره مبنی بر این بوده است که ایران کماکان پس از توافق هسته‌ای نیز اجازه نخواهد داشت به نظام مالی آمریکا دسترسی داشته باشد.

در این گزارش آمده است: جک لو، وزیر خزانه‌داری دولت اوباما در ژوئیه ۲۰۱۵ به کمیته روابط خارجی سنا اطمینان داد که ایران تحت توافق هسته‌ای نیز همچنان به نظام مالی و بازار تجاری آمریکا دسترسی نخواهد داشت. بنابراین، بانک‌های ایرانی قادر نخواهند بود از طریق نیویورک تراکنشی را به دلار انجام دهند یا وارد ترتیبات مالی با بانک‌های آمریکایی شوند. چند هفته بعد، آدام زوبین یکی از معاونان ارشد جک لو نیز در جلسه‌ای توجیهی با کمیته بانکداری سنا همین عبارات را برای تضمین دادن به آنها به کار می‌برد.

اینفوگرافیک/ این ۱۰ استان در تعطیلات پرترافیک هستند
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۸:۱۳

نوری المالکی: آمریکایی‌ها گفتند که قصد حمله به ایران را نداریم
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۶:۵۷

نخست‌وزیر سابق عراق گفت: چندین پیام از آمریکا در خصوص بحران با ایران دریافت کردم که مفاد آن در خصوص عدم نیت آمریکا برای هرگونه حمله‌ای به ایران بود.

او همچنین گفت که شرایط فعلی به سمت کاهش تنش و آغاز گفت‌و‌گوهای میان آمریکا و ایران پیش می‌رود و این شرایط از زمانی آغاز شده که دولت آمریکا از به کار بردن زبان تهدید عقب‌نشینی کرده است.

برادر میترا استاد: علت قتل مصاحبه‌ای بود که میترا میخواست انجام دهد/ خیلی مسائل هست که بعد از صدور حکم درباره آن صحبت خواهم کرد
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۵:۵۵

لایو خبر - ۱۳ خرداد ۹۸ / دلار وارد کانال ۱۲ هزار تومان شد

مسعود استاد، برادر میترا استاد، همسر دوم نجفی، نیز در جمع خبرنگارانی که در دادسرای جنایی تهران حضور داشتند، گفت: قتل خواهرم سیاسی نیست و دلایل کاملا خانوادگی دارد. من مدارکی دارم که نشان می‌دهد آقای نجفی همسر اولش را طلاق داده‌ است؛ اما حالا می‌گویند او را طلاق نداده‌اند. دلیل قتل مصاحبه‌ای بود که قرار بود با خواهرم انجام شود.

مسعود استاد گفت: این را که گفته شده خواهرم با یک نهاد امنیتی ارتباط داشته، رد می‌کنم. او با هیچ نهادی ارتباط نداشت. آنها اختلافاتی با هم داشتند؛ اما اصلا صحبت از جدایی نبود و اولین بار است که گفته می‌شود قرار بود میترا از آقای نجفی جدا شود. روز قبل از قتل تا چهار صبح من با خواهرم در تماس بودم و او از درگیری‌ای که با شوهرش داشت، به من گفت. فردای آن روز قرار بود برای مصاحبه برود که این قتل اتفاق افتاد و علت قتل به مصاحبه برمی‌گردد. قرار بود روز حادثه خواهرم با یک سایت خبری مصاحبه کند و مسائلی را مطرح کند که همین امر باعث شد خواهرم کشته شود.روز جمعه ما در دادسرای جنایی بودیم. آقای نجفی شخصا با من یک ساعت صحبت کردند تا بتوانند رضایت بگیرند؛ اما ما رضایت نمی‌دهیم. خیلی مسائل هست که می‌دانم؛ اما حالا وقت گفتنش نیست و من بعد از صدور حکم درباره آن صحبت خواهم کرد و واقعیت‌هایی را خواهم گفت. او در پاسخ به این سؤال که چرا پرونده تا این حد سریع رسیدگی شد، گفت: این پرونده از حد ملی خارج شده و جهانی شده و قوه قضائیه هم ویژه به آن رسیدگی کرده‌ است.

مسعود استاد گفت: قرار مجرمیت و کیفرخواست علیه محمدعلی نجفی صادر و پرونده برای رسیدگی ارسال می‌شود.وی گفت حرف پدر و مادر و خواهر‌زاده‌ام حرف من است و آنچه من تصمیم بگیرم آنها نیر قبول می‌کنند.

ترافیک سنگین در جاده چالوس
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۴:۵۳

‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از ترافیک سنگین در دو محور پرتردد استان خبر داد و گفت که در حال حاضر محور کرج- قزوین، تهران -کرج و کرج -چالوس دارای ترافیک سنگین است. در محور کرج چالوس محدوده پل خواب و گچسر تا کندوان تردد خودروها به کندی انجام می‌شود.

مالیات خریداران سکه مشخص شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۳:۴۶

الف- مشمولین تبصره ماده 100:

کلیه خریداران سکه که در سال 97 نسبت به دریافت حداکثر 200 سکه از سیستم بانکی اقدام نموده‌اند مشمول این دستورالعمل بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون صدرالاشاره و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می‌باشند.

ب- نحوه تعیین مالیات مقطوع و پرداخت آن:

نسبت به خریداران سکه که طی سال 97 سکه خود را دریافت نموده‌اند:

1. تا بیست سکه دریافتی مشمول مالیات نمی‌باشد.

2. نسبت به مازاد 20 سکه تا میزان 60 سکه به ازای هر سکه یک میلیون و 500 هزار ریال مالیات مقطوع.

3. نسبت به مازاد 60 سکه تا میزان 100 سکه به ازای هر سکه 2 میلیون ریال مالیات مقطوع.

4. نسبت به مازاد 100 سکه تا میزان 200 سکه به ازای هر سکه 2 میلیون و 500 هزار ریال مالیات مقطوع.

تبصره 1: مودیان ردیف یک بند ب فوق نیازی به ثبت نام و تشکیل پرونده مالیاتی نخواهند داشت.

تبصره 2: مودیان موضوع این دستورالعمل می‌بایست جهت پرداخت مالیات مربوط به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir مراجعه نمایند.

دلار وارد کانال ۱۲ هزار تومان شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۲:۱۵

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۲ هزار و ۷۷۰ تومان و ۹ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند. صرافی‌های بانک‌ها kdc هم‌اکنون قیمت دلار را برای فروش به مردم، با کاهش ۳۵۰ تومانی نسبت به روز قبل ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام کرده‌اند.

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کره‌شمالی اعدام نشده
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۲:۱۳

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (دوشنبه) گزارش کرد که «کیم یونگ چول» مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای سابق کره شمالی، روز گذشته (یکشنبه)، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را در یک نمایش هنری همراهی می‌کرد.

طبق گزارش رویترز، دیده شدن چول با کیم، ادعای اخیر یک روزنامه کره جنوبی درباره اعدام این مذاکره‌کننده ارشد کره شمالی را رد می‌کند. یک روزنامه کره جنوبی روز جمعه هفته گذشته مدعی شده بود که «پیونگ‌یانگ»، مذاکره ارشد خود را به همراه چهار تن از مدیران وزارت خارجه این کشور را اعدام کرده است.

کیفرخواست نجفی صادر شد / اولیای دم تقاضای قصاص کردند
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۱:۰۲

لایو خبر - ۱۳ خرداد ۹۸

علی القاصی‌مهر دادستان تهران از صدور کیفرخواست محمدعلی نجفی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تکمیل تحقیقات در پرونده اتهامی آقای محمدعلی نجفی دایر بر الف- قتل عمد خانم میترا استاد ب- حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز ج- ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) که با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نامبرده، پرونده با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شد.

میدل‌ایست آی: پیش از حادثه فجیره، یک چاه نفتی امارات هدف قرار گرفته بود
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۰:۳۶

تارنمای «میدل‌ایست آی» نوشت: چند روز پیش از وقوع حملات بندر «الفجیره» در امارات یک چاه نفتی این کشور در خلیج فارس نیز هدف حمله قرار گرفت اما خبر آن تاکنون منتشر نشده است.

این تارنما بامداد دوشنبه خبر خود را به نقل از «یک منبع آگاه اماراتی» اعلام کرد و افزود: خسارت (وارده به این چاه نفت) محدود بود و گسترده نبود ولی ما نگران این وضعیت هستیم. میدل‌ایست آی در ادامه نوشت که علاوه بر انفجار یک خط لوله نفتی در عربستان و انفجار در چهار تانکر نفتی در الفجیره، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا «حمله سومی را به بندر نفتی ینبو در عربستان فاش کرد.»

وسعت دریاچه ارومیه ۸۴۰ کیلومترمربع افزایش یافت
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۰:۳۶

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: گستره این دریاچه با افزایش ۸۴۰ کیلومتری در همسنجی با زمان مشابه سال گذشته به سه هزار و ۲۵۴ کیلومترمربع رسید.

فرهاد سرخوش با اعلام اینکه دریاچه ارومیه نسبت به کمترین تراز ثبت شده برای آن یک متر و ۹۰ سانتی متر بالاتر آمده، افزود: تراز این دریاچه اکنون یکهزار و ۲۷۱ متر و ۹۲ سانتی متر برآورد شده که ۱۰۶ سانتی متر بیشتر از زمان مشابه سال ۱۳۹۷ است.

روزنامه جوان: محمدرضا خاتمی ژست حق به جانب گرفته‌ / راهبرد او بچه‌گانه است
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۰:۳۵

روزنامه جوان نوشت: محمدرضا خاتمی و احتمالاً همان تیمی که موسوی را به خاک سیاه نشاندند اکنون برای رهایی خود در عین ژست حق به جانب تلاش می‌کنند تقلب را حصر در دولت وقت و وزارت کشور نمایند تا به قول خود نظام را تبرئه کنند. این راهبرد بچگانه است، زیرا اولاً نظام یکپارچه است، ثانیاً همه هدف مشروعیت‌زدایی از رهبری بود. اقدامات آنان در ۱۳۸۸ خروج بر حاکمیت و قانون بود. شعارها علیه آرمان‌های انقلاب و امام بود، نه احمدی‌نژاد و رهبری در دیدار دانشجویان در ماه رمضان ۱۳۸۸ فرمودند: «مسئله اصلی این بود که از فردای انتخابات کاری کردند که نظام اسلامی نتوانست با مشارکت ۸۵ درصدی مردم سرش را در مقابل ملت‌های اسلامی بالا بگیرد.» (با بغض در گلو)

عضو ستاد استهلال: چهارشنبه ۱۵ خرداد عید فطر است
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۰:۰۳

حجت الاسلام موحد نژاد اعلام کرد چهارشنبه پانزدهم خرداد، عید فطر است.

بنا به اعلام دفتر ستاد استهلال رهبر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: ۱۰۰ گروه استهلال رصد ماه شوال را برعهده دارند و براساس نظرهای کارشناسی، غروب سه شنبه هلال ماه شوال رویت خواهد شد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۰۹:۴۱

مهمترین اخبار روز قبل را از اینجا ببینید.

نظرات بینندگان