arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

آسوشیتدپرس: ایران، موضوعات اصلی سفر اروپایی پمپئو

پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز در جریان سفر اروپایی‌اش، وارد شهر «لاهه» هلند شد و با مقام‌های این کشور دیدار کرد. به نوشته آسوشیتدپرس، «او هم در تلاش است تا نگرانی‌ها درباره تنش‌های فزاینده میان ایالات متحده و ایران را آرام کند و هم تأکید کند که آمریکا از خود دفاع می‌کند و در افزایش فشار به ایران از طریق تحریم‌های اقتصادی، کوتاه نمی‌آید.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشته است که یکی از اهداف اصلی سفر وزیر خارجه آمریکا به اروپا، کاستن از نگرانی‌ها درباره تنش میان واشنگتن و تهران است.

به گزارش فارس، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز دوشنبه با اشاره به سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به چند کشور اروپایی، نوشته است که ایران یکی از موضوعات اصلی گفت‌وگوهای دیپلمات ارشد آمریکا بوده است.

پامپئو امروز در جریان سفر اروپایی‌اش، وارد شهر «لاهه» هلند شد و با مقام‌های این کشور دیدار کرد. به نوشته آسوشیتدپرس، «او هم در تلاش است تا نگرانی‌ها درباره تنش‌های فزاینده میان ایالات متحده و ایران را آرام کند و هم تأکید کند که آمریکا از خود دفاع می‌کند و در افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران از طریق تحریم‌های اقتصادی، کوتاه نمی‌آید.»

وزیر امور خارجه آمریکا دیروز (یکشنبه) در سفر به سوئیس هم گفت به این شرط که «ایران مانند یک کشور عادی رفتار کند»، آمریکا حاضر است «بدون هرگونه پیش‌شرطی» با ایران گفت‌وگو کند.

در هفته‌های گذشته مقام‌های آمریکایی از یک سو با اعزام نیروی نظامی به خلیج فارس تلاش کرده‌اند فضایی تنش‌آلود در منطقه ایجاد کنند و از سوی دیگر همزمان برای گفت‌وگو با ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه گفت «می‌خواهم با ایران کنار بیایم.» وی در جریان سفر به ژاپن هم مدعی شد که آمریکا به دنبال تغییر نظام ایران نیست و فقط می‌خواهد که «ایران بمب اتم نداشته باشد.»

سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی روز یکشنبه در واکنش به این دست از موضع‌گیری‌های مقامات آمریکایی، گفت: «برای جمهوری اسلامی ایران بازی با کلمات و بیان اهداف پنهانی در قالب کلمات جدید ملاک عمل نیست؛ بلکه تغییر رویکرد کلی و رفتار عملی ایالات متحده آمریکا در قبال ملت ایران ملاک است که تاکید آقای پامپئو مبنی بر تداوم کارزار فشار حداکثری بر ایران نشان‌دهنده تداوم رویکرد نادرست قبلی است که لازم است اصلاح شود.»

نظرات بینندگان