arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

کرملین: بسیاری از مسائل استراتژیک با آمریکا تنها در سطوح عالی حل می‌شود

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد فقدان گفت‌وگو به ضرر منافع ایالات متحده و روسیه است و بسیاری از مسائل استراتژیک میان این دو کشور تنها در سطح ریاست جمهوری قابل حل و فصل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) تاکید کرد، بسیاری از مسائل استراتژیک روسیه – آمریکا تنها در سطح ریاست جمهوری قابل حل و فصل است.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف،‌ سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد فقدان گفت‌وگو به ضرر منافع ایالات متحده و روسیه است و بسیاری از مسائل استراتژیک میان این دو کشور تنها در سطح ریاست جمهوری قابل حل و فصل است.

پسکوف در مصاحبه با خبرگزاری راشاتودی افزود: ما مسائل استراتژیک بسیاری در دستورکار داریم که باید در سطح دو رئیس‌جمهوری حل شود. هیچ راهی وجود ندارد که این مشکلات در سطح پایین حل شود. چنین مشکلاتی در غیاب گفت‌وگو در سطح عالی به ضرر منافع ملی طرفین است. بنابراین عدم ملاقات با یکدیگر غیر منطقی است. این مغایر منافع دوجانبه است. اما ما نمی‌توانیم کاسه داغتر از آش شویم. برای همین است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت که منتظر می‌ماند.

پسکوف همچنین تاکید کرد شرکت‌های آمریکایی در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ (اس‌پی‌آی‌ای‌اف) شرکت خواهند کرد و چنین تحولاتی را نمی‌توان بایکوت کرد.

نظرات بینندگان