arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

وزیر نیرو: ورود سالانه ۳ هزار کولر گازی به کشور/ ۷۰ درصد استاندارد نیستند

رضا اردکانیان، وزیر نیرو با اشاره به اینکه هر ساله بیش از سه هزار کولر گازی وارد کشور می‌شود، گفت: ۷۰ درصد از این کولرهای گازی استاندارد نیستند و همین امر موجب پر مصرفی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر نیرو گفت: طرح آمایش سرزمین از حلقه‌های مفقوده توسعه کشور است.

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان در نشست با استاندار، مجمع نمایندگان و مدیران حوزه وزارت نیرو در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور اعلام کرده است که در تابستان سال جاری طرح آمایش سرزمین را ارائه خواهد داد، اظهار کرد: طرح آمایش سرزمین بسیار دارای اهمیت است اما باید تا زمان ارائه طرح به دنبال توسعه کشور و استان باشیم.

وی با بیان اینکه استان‌های مرزی باید ویترین کشور باشند، اظهار کرد: هرچه این ویترین زیباتر و با کیفیت‌تر باشد در جذب سرمایه گذار و توسعه استان نیز موفق‌تر خواهیم بود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: علی رغم تمام محدودیت‌ها طرحی ارائه خواهیم کرد تا ساماندهی رودخانه‌های مرزی را در اولویت قرار دهیم و مشکلات دو سد در خراسان شمالی به فوریت برطرف شود.

اردکانیان ادامه داد: برای رفع بخشی از مشکلات استان خراسان شمالی، سه میلیارد تومان تأمین خواهیم کرد و تا قبل از سفر رئیس جمهور به استان بسیاری از برنامه‌ها را به پایان می‌رسانیم.

وزیر نیرو در رابطه با حفر چاه‌های غیر مجاز اظهار کرد: حفر چاه‌های غیرمجاز و ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها در تمام کشور مشکلاتی دارد که خراسان شمالی نیز از این مشکلات مستثنی نیست و به دنبال ایجاد ساز و کار مناسب هستیم تا فشاری برای مردم نباشد.

اردکانیان با تاکید بر اینکه الگوی مصرفی در کشور باید تغییر کند، اظهار کرد: اگر هزار و ۲۰۰ مگابایت ظرفیت استفاده داریم نباید بگوییم پیک مصرفی چرا کمتر است بلکه باید به دنبال هدایت ادامه پیک‌ها به سمت سرمایه گذاری و صادرات باشیم.

به گفته وی اگر تغییر الگوی مصرفی از بدنه دولت آغاز نشود به طور قطع در بین مردم نیز تغییر نخواهد کرد و همچنان پر مصرف خواهیم بود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه هر ساله بیش از سه هزار کولر گازی وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: ۷۰ درصد از این کولرهای گازی استاندارد نیستند و همین امر موجب پر مصرفی می‌شود.

نظرات بینندگان