arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

انگلیس: شهرک‌سازی در قدس اشغالی خلاف مقررات بین‌المللی است

معاون وزیر امور خارجه انگلیس از طرح رژیم صهیونیستی برای احداث صدها واحد مسکونی جدید در قدس شرقی ابراز نگرانی و تصریح کرد که این اقدام خلاف مقررات و موازین بین‌المللی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انگلیس: شهرک‌سازی در قدس اشغالی خلاف مقررات بین‌المللی استمعاون وزیر امور خارجه انگلیس از طرح رژیم صهیونیستی برای احداث صدها واحد مسکونی جدید در قدس شرقی ابراز نگرانی و تصریح کرد که این اقدام خلاف مقررات و موازین بین‌المللی است.

«اندرو موریسون» روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که اقدام رژیم صهیونیستی مانعی برای رسیدن به راه‌حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل است.

وی گفت: متأسفانه این اقدام ما را از توافق صلح از طریق مذاکره دور می‌کند.

این دیپلمات انگلیسی همچنین به سفر اخیر خود به سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و افزود که در گفت‌وگو با مقام‌های رژیم صهیونیستی حمایت دولت لندن از راه‌حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل و اینکه قدس پایتخت مشترک دو طرف است را مورد تأکید قرار داده است.

وزارت "شهرک‌سازی" رژیم صهیونیستی به‌تازگی از آغاز برگزاری مناقصه ساخت ۸۰۵ واحد مسکونی در قدس اشغالی خبر داده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶( آذر ۹۵) از رژیم صهیونیستی خواست برنامه‌های شهرک‌سازی در مناطق اشغالی را پایان دهد. تل‌آویو تاکنون بارها با حمایت امریکا و استفاده از حق وتو این کشور در شورای امنیت سازمان ملل درخواست‌ها از سوی طرف‌های مختلف ازجمله اتحادیه اروپا را برای پایان دادن به توسعه‌طلبی‌ها و جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین را نادیده گرفته است.

اتحادیه اروپا در واکنش به تحولات اخیر در قدس شرقی بیانیه‌ای را صادر کرده و در آن گفته است: سیاست شهرک‌سازی و گسترش آن در قدس شرقی امکان عملی شدن تشکیل دو دولت (فلسطین و اسرائیلی) را که تنها راه‌حل واقعی تحقق صلح پایدار و منصفانه است، از بین می‌برد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان