arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

همکاری مایکروسافت و سرفیس جدی تر می شود

مایکروسافت در داخل مرکز مدیریت خود سخت‌‌افزار جدید برند سرفیس را به نمایش گذاشت. جدیدترین ساخته‌ی ردموندی‌ها، سرفیسی مجهز به دو نمایشگر خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مایکروسافت در داخل مرکز مدیریت خود سخت‌‌افزار جدید برند سرفیس را به نمایش گذاشت. جدیدترین ساخته‌ی ردموندی‌ها، سرفیسی مجهز به دو نمایشگر خواهد بود.

منابع آگاه از داخل مایکروسافت گزارش می‌دهند که شرکت اخیرا رویدادی برای تیم دستگاه‌های خود ترتیب داد تا از نزدیک با سرفیس جدید آشنا شوند. در این رویداد ویدئویی جذاب از دستگاه‌های سرفیس جدید و پروتوتایپ دستگاه مجهز به دو نمایشگر مشاهده شد. به‌علاوه کارمندان در صف‌های طولانی در مرکز ردموند حضور یافتند تا سرفیس جدید را از نزدیک مشاهده کنند.

مایکروسافت از دو سال پیش روند طراحی و توسعه‌ی دستگاه مجهز به دو نمایشگر را با کد داخلی Centaurus شروع کرده بود که احتمالا به‌عنوان اولین عضو از خانواده‌ی دستگاه‌های هیبریدی مجهز به دو نمایشگر آن‌ها عرضه خواهد شد. پروژه‌ی سنتاروس شباهت بیشتری به مدل مفهومی تبلتمایکروسافت به‌نام Courier دارد. ردموندی‌ها قبلا هم پروژه‌ای به‌نام Andromeda داشتند که با هدف طراحی یک دستگاه سرفیس تاشو انجام می‌شد. البته پروژه‌ی آندرومدا متوقف شد تا شرکت روی دستگاهی بزرگ‌تر (احتمالا سنتاروس) متمرکز شود.

نمایش دستگاه در داخل شرکت پیش از عرضه‌ی عمومی، رویکردی غیرمعمول از سوی مایکروسافت است. اتفاق اخیر نشان می‌دهد که شاید ردموندی‌ها به‌مرور از حالت فعالیت‌های سرّی تغییر مسیر خواهند داد. آن‌ها تاکنون نمونه‌های اولیه‌ی متعددی از سرفیس با نمایشگر دوگانه را طراحی کرده‌اند، اما نمایش عمومی در داخل شرکت نشان می‌دهد که عرضه‌ی محصول نهایی به‌زودی اتفاق خواهد افتاد. به‌هرحال پیش‌بینی می‌شود که محصول نهایی تا ۶ ماه آینده به بازارها راه پیدا کند.

اگر مایکروسافت محصول نهایی سنترانوس را عرضه کند، شاهد اولین دستگاه مجهز به ویندوز لایت از سوی آن‌ها خواهیم بود. ویندوز لایت نسخه‌ای از سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت است که مخصوص دستگاه‌های مجهز به دو نمایشگر یا رقبای کروم‌بوک‌ها عرضه می‌شود.

اینتل از مدت‌ها پیش تلاش می‌کند تا دسته‌بندی محصولات مجهز به دو نمایشگر را به سبد تولیدات شرکت‌ها اضافه کند. محصولات مورد نظر اینتل احتمالا شبیه به طرح مفهومی Courier مایکروسافت، لپ‌تاپ‌های با نمایشگر دوگانه یا حتی نمایشگرهای تاشو عرضه خواهند شد. غول دنیای پردازنده سال گذشته نمونه‌هایی از طرح‌های مفهومی مورد نظر خود را به نمایش گذاشت. ازطرفی مایکروسافت هم در توسعه‌ی محصول سنتاروس همکاری نزدیکی با اینتل داشته است.

مایکروسافت به‌صورت رسمی وجود محصولاتی با نام آندرومدا یا سنتاروس را تأیید نکرده است. پانوس پانای از مدیران مایکروسافت سال گذشته در پاسخ به احتمال ساخت سرفیس تاشونده گفته بود:

ما زمانی محصولات جدید با نوآوری‌ جدید عرضه می‌کنیم که موقع مناسب آن رسیده باشد. ما نمی‌توانیم دسته‌بندی‌های جدید محصولات را بدون نیازسنجی به بازار عرضه کنیم.

پانای قبلا طرح‌هایی برای عرضه‌ی نسخه‌ی کوچک‌تر از سرفیس (به‌نام سرفیس مینی) به مایکروسافت داده بود که به‌خاطر شباهت زیاد به تلبت‌های کوچک موجود در بازار، عملی نشد.

مدیران مایکروسافت در رویداد داخلی خود علاوه‌بر سنتاروس، نسخه‌ای کاربردی از xCloud را هم به نمایش گذاشتند. ردموندی‌ها به‌زودی جزئیات بیشتری از این سرویس را در رویداد E3 شرح خواهند داد. درحال‌حاضر می‌دانیم که xCloud جایگزین ایکس‌باکس نخواهد شد و تنها به کاربران امکان می‌دهد در صورت ترک کنسول اصلی، بازی‌های خود را روی سیستم‌عامل اندروید و iOS ادامه دهند.

نمونه‌ای اولیه از Microsoft Teams هم در رویداد داخلی شرکت به نمایش گذاشته شد. این نمونه به‌نام for life معرفی شد که به‌عنوان افزونه‌ای برای اپلیکیشن چت مایکروسافت با تمرکز روی گروه خانواده و دوستان معرفی خواهد شد. ردموندی‌ها قابلیت‌هایی همچون ارسال موقعیت، تقویم مشترک خانوادگی و اشتراک اسناد را در نمونه‌ای اولیه‌ی برنامه بررسی می‌کنند. احتمالا شرکت قصد دارد قابلیت‌های مربوط‌به ارتباطات خانگی که در ویندوز فون وجود داشت را در سرویس جدید خود عرضه کند و به‌نوعی به رقابت با پیام‌رسان‌هایی همچون واتساپ بپردازد.

زومیت

نظرات بینندگان