arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

ترامپ: هنوز در لندن با هیچ تظاهرات اعتراضی روبه رو نشدم

رئیس جمهوری آمریکا که در میان اعتراض قشرهای مختلف سیاستمداران و مردم انگلیس به این کشور سفر کرده و احتمال تظاهرات مخالفان علیه وی می رود، گفت که از ابتدای سفرش تاکنون به هیچ تظاهرات اعتراضی برنخورده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: هنوز در لندن به هیچ تظاهرات اعتراضی روبه رو نشدم

رئیس جمهوری آمریکا که در میان اعتراض قشرهای مختلف سیاستمداران و مردم انگلیس به این کشور سفر کرده و احتمال تظاهرات مخالفان علیه وی می رود، گفت که از ابتدای سفرش تاکنون به هیچ تظاهرات اعتراضی برنخورده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: بخش لندن سفر خیلی عالی پیش می رود. ملکه و همه خانواده سلطنتی عالی بوده اند. روابط (آمریکا) با انگلیس بسیار قوی است.

ترامپ که پیش از آغاز سفرش به انگلیس با مخالفت های گسترده از سوی سیاستمداران و مردم این کشور روبه رو بود، مدعی شد که جمعیت انبوهی از خیرخواهان و دوست داران آمریکا از او استقبال کرده اند و "تاکنون هیچ تظاهرات اعتراضی ندیده" است.

رئیس جمهوری آمریکا مثل همیشه به رسانه های جریان اصلی با تعبیر «رسانه های اخبار کذب» تاخت و ادامه داد: اما مطمئنم رسانه های اخبار کذب به سختی تلاش خواهند کرد تا آنها (معترضان) را پیدا کنند.

ترامپ که پیش از دخالتش در امور داخلی انگلیس و اتحادیه اروپا خبرساز و سبب واکنش مقام های این کشور شده بود، باز دست از نظر دادن پیرامون برگزیت نکشید.

وی در بخشی از پیام توئیتری خود نوشت: همچنین توافق تجاری بزرگ وقتی که انگلیس از غل و زنجیر (عضویت اتحادیه اروپا) رها شود، محتمل است. مذاکرات از اکنون آغاز شده است.

ترامپ به همراه همسرش ملانیا روز دوشنبه به دعوت رسمی ملکه انگلیس و به‌رغم مخالفت گسترده مردم این کشور، در میان تدابیر شدید امنیتی وارد لندن شد.

ترامپ با هواپیمای ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا موسوم به «ایر فورس وان» وارد فرودگاه استنستد شد و مورد استقبال جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس و وودی جانسون سفیر آمریکا در انگلیس قرار گرفت.

نکته قابل توجه، نبود فرش قرمز مقابل هواپیما برای ورود رئیس جمهوری آمریکا بود که مورد توجه رسانه های انگلیسی قرار گرفت.
ترامپ بلافاصله پس از فرود هواپیما با انتشار پیامی در توییتر، حملات لفظی را متوجه شهردار لندن کرد و او را یک بازنده خواند که باید روی جمع و جور کردن جرائم لندن متمرکز شود.

صادق خان دیروز در یادداشتی در آبزرور ترامپ را با رهبران فاشیست قرن بیستم مقایسه کرده و نوشته بود: «دونالد ترامپ یکی از تهوع آورترین نمونه‌های یک تهدید رو به رشد جهانی است».

ترامپ پیش‌تر از علاقه‌مندی خود برای دیدار با بوریس جانسون بخت اصلی جانشینی ترزا می و نایجل فاراژ رهبر حزب جدید برگزیت خبر داده بود. اما با توجه به اینکه هیچ‌کدام از دو نفر سمت دولتی ندارند این ملاقات بسیار عجیب و دور از انتظار خواهد بود.

پیش از این، بیشتر احزاب سیاسی، نمایندگان مجلس و عموم مردم با ترامپ و سفر او به این کشور مخالفت کرده بودند.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر اعلام کرده است که در ضیافت با حضور رئیس‌جمهوری آمریکا در لندن شرکت نخواهد کرد و رئیس مجلس عوام هم با سخنرانی ترامپ در پارلمان مخالفت کرده است.

همچنین نتایج نظرسنجی مؤسسه معتبر یوگوو نشان می‌دهد که بیشتر انگلیسی‌ها نمی‌خواهند این کشور با کاخ سفید دونالد ترامپ همکاری کند.

بر اساس این نظرسنجی، ۴۱ درصد مردم انگلیس معتقدند که دولت این کشور بایستی از سیاست‌های ترامپ فاصله بگیرد. این در حالی است که آمار دو سال پیش، یعنی اواخر دوره ریاست جمهوری باراک اوباما نشان می‌دهد که ۵۱ درصد انگلیسی‌ها طرفدار همکاری‌های سیاسی دو کشور بودند.

این دومین سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به انگلیس در یک سال گذشته است. او سال گذشته از ترس رویارویی با معترضان، چهار بار برنامه سفر خود به لندن را به عقب انداخت و سرانجام با کاهش سطح سفر از رسمی به کاری به این کشور سفر کرد.

گروه‌های معترض به سفر ترامپ همچون سال گذشته برای برگزاری تظاهرات اعتراضی در قلب لندن برنامه‌ریزی کرده‌اند. بر اساس برنامه اعلام‌شده تظاهرات گسترده‌ای فردا (سه‌شنبه) در قلب لندن برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود ده‌ها هزار نفر در آن شرکت کنند. تظاهرات کنندگان پس از تجمع در میدان مشهور ترافالگار به سمت محلی که ترامپ حضورداشته باشد راهپیمایی خواهند کرد.

علاوه بر این تظاهرات اعتراضی متعددی در طول سه روز اقامت ترامپ در انگلیس برنامه‌ریزی‌شده است.

هم‌زمان هزاران تن از نیروهای پلیس، واحدهای ضد تروریسم، ضد شورش، مقابله با تظاهرات خیابانی، تیم‌های خنثی‌کننده بمب و تجهیزات نظامی، دایره جمع‌آوری شواهد و مأموران ویژه امنیتی در سراسر انگلیس مستقرشده تا امنیت سفر ترامپ به این کشور را تأمین کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان