arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۸ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

انگلیس و آلمان خواستار نشست شورای امنیت درباره سودان شدند

در پی حوادث سودان، انگلیس و آلمان خواستار برگزاری نشست پشت درهای بسته شورای امنیت سازمان ملل شدند. اقدامات خشونت‌آمیز شورای نظامی سودان علیه معترضان و مخالفان خود در روز دوشنبه تا اندازه‌ای پیش رفت که به درگیری‌های خونین در خارطوم انجامید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انگلیس و آلمان خواستار آن شدند که نشست مشورتی پشت درهای بسته‌ درباره اوضاع سودان در روز سه شنبه برگزار شود.

با وخیم‌تر شدن اوضاع ناآرام سودان و تشدید اعتراضات مخالفان شورای نظامی، سرکوب‌گری‌های شورای مذکور علیه معارضان طی روز های اخیر شدت پیدا کرده و اکنون به اوج خود رسیده است.

از اواخر ماه مه گذشته، هجمه شورای نظامی انتقالی در سودان به تحصن کنندگان مخالف ادامه حکومت نظامی و موافق انتقال قدرت به غیرنظامیان هستند شدت گرفت؛ تا آنجایی که آنها را «تهدیدی برای امنیت ملی کشور» خواند.

اقدامات خشونت‌آمیز شورای نظامی سودان علیه معترضان و مخالفان خود در روز دوشنبه تا اندازه‌ای پیش رفت که به درگیری‌های خونین در خارطوم انجامید.

در همین راستا، ائتلاف «الحریه و التغییر» که بزرگترین ائتلاف معارض در شرایط کنونی سودان محسوب می‌شود، دوشنبه‌شب ساعاتی پس از حمله نیروهای پلیس به مخالفان شورای انتقالی در خارطوم گفت که تعداد کشته‌های اعتراضات سودان به بیش از ۳۰ کشته افزایش پیدا کرده است.

اعتراضات در حالی ادامه دارد که مذاکره شورای نظامی انتقالی با ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) درباره تشکیل شورای حاکمیتی و تعداد اعضای نظامی و غیرنظامی این شورا به بن‌بست رسیده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان