arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۸ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۴ خرداد ۹۸

در لایو خبر مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عراقچی: امیدواریم سفر آبه به تهران به کاهش تنش‌ها در منطقه منجر شود / ژاپن احتمالا قادر باشد تا به آمریکایی‌ها شرایط کنونی را بفهماند
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۲۱:۴۶

«عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که سفر «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به تهران به کاهش تنش‌ها در منطقه منتهی شود.

وی که با شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی گفت‌وگو می‌کرد گفت ژاپن احتمالا قادر باشد تا به آمریکایی‌ها شرایط کنونی را بفهماند.

عراقچی گفت که آبه در سفر چهارشنبه هفته آینده به تهران با مقامات ایرانی از جمله رهبر ایران دیدار خواهد کرد.

سفر آبه به تهران برای روزهای ۱۲ تا ۱۴ ژوئن (۲۲ تا ۲۴ خرداد) برنامه‌ریزی شده است.

فردا چهارشنبه عید فطر است
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۲۱:۴۴

ستاد استهلال در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به رؤیت شدن ماه شوال فردا چهارشنبه عید فطر است.

نماز عید سعید فطر فردا در تهران به امامت رهبر معظم انقلاب ساعت هشت و سی دقیقه صبح در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

لبنان: ایران با آزادی "نزار زاکا" موافقت کرد
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۹:۴۵

لایو خبر - ۱۴ خرداد ۹۸

بنا بر اعلام وزارت خارجه لبنان، سفیر ایران در بیروت امروز (سه‌شنبه) با وزیر خارجه لبنان تماس گرفته و به او اطلاع داده که جمهوری اسلامی ایران به درخواست میشل عون، رئیس جمهور لبنان از همتای ایرانی خود درباره عفو نزار زاکا به مناسبت عید فطر پاسخ مثبت داده کرده و به طرف لبنانی اطلاع داده است که آماده است از هر هیأتی از سوی لبنان در هر زمان که بیروت مناسب بداند برای تحویل زاکا به آن هیأت استقبال کند.

نزار زاکا یک شهروند لبنانی است که بارها به دعوت ارگان‌های مختلف کشورمان به ایران دعوت شده بود. او چهار بار به دعوت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به ایران سفر کرده بود که در مرتبه چهارم به اتهام "همکاری با دولت بیگانه علیه منافع ملی ایران" هنگامی که قصد خروج از ایران را داشت، در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد. او به ۱۰ سال حبس و پرداخت ۴ میلیون دلار جزای نقدی محکوم شد و در زندان اوین در حال طی مدت محکومیت خود بود.

مقام معظم رهبری: ما فعلا بحث نبرد را نمی‌کنیم، بحث مقاومت است/ افول سیاسی امریکا اگر یک دلیل داشته باشد انتخاب فردی با مختصات آقای دونالد ترامپ است/ زرنگ بازی سیاسی اقای ترامپ، نمی‌تواند ایران را فریب دهد
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۸:۵۵

لایو خبر - ۱۴ خرداد ۹۸

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب گفتند: زرنگ‌بازی سیاسی ترامپ مسئولان جمهوری اسلامی را فریب نمی‌دهد. ملت را هم فریب نمی‌دهد. باید آمریکایی‌ها نزدیک نشوند. هرجا آمریکایی‌ها پا گذاشتند یا جنگ شد، یا برادر کشی شد، یا فتنه شد.

ترامپ: به همراه انگلیس مصمم هستیم تا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و تامین مالی تروریسم شویم
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۷:۳۰

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس ضمن اشاره به توسعه و اشاعه تسلیحات هسته‌ای به عنوان تهدیدی برای این دو کشور گفت: آمریکا و انگلیس مصمم هستند که اطمینان حاصل کنند ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد و حمایت و دست داشتن در تروریسم را متوقف کند و من مطمئنم این اتفاق خواهد افتاد.

امیرعبداللهیان: حاکمان سعودی منتظر تصمیم شوک‌آور ایران باشند
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۶:۳۹

حسین امیرعبداللهیان در پیامی در صفحه شخصی اش در فضای مجازی نوشت: حاکمان عربستان اگر همراهی و نوکری خود برای آمریکا در جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را متوقف نکنند، باید منتظر تصمیم جدید و شوک آور تهران باشند.زمان برای تداوم سیاست‌های کثیف سعود، اماراتی و اسرائیلی به سرعت رو به پایان است.

میزبان جام ملت‌های آسیا ٢٠٢٣ مشخص شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۵:۵۶

امروز در کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی جام ملت های سال ٢٠٢٣ رسما به کشور چین واگذار شد.

دوره قبلی رقابت های جام ملت های آسیا با قهرمانی قطر همراه شد. کشور چین سال ٢٠٠٤ هم میزبان بازی ها بود که در آن تورنمنت تیم ملی ایران روی سکوی سوم آسیا ایستاد.

عضو تیم فشار حداکثری ترامپ بر ایران بازداشت شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۴:۵۴

لایو خبر - ۱۴ خرداد ۹۸

«جورج عارف نادر» شهروند آمریکایی لبنانی تبار که یکی از اعضای تیم فشار حداکثری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر ایران بود ، روز گذشته بدلیل انتشار تصاویر تعرض جنسی به کودکان زیر سن قانونی در فرودگاه جان اف کندی بازداشت شد.

بر اساس گزارش وزارت دادگستری آمریکا، وی پیش از این نیز در سال ۱۹۹۱ به دلیل اتهام تعرض جنسی به کودکان مورد بازداشت قرار گرفته بود. در صورت ثابت شدن اتهام وارده به نادر وی به ۱۵ تا ۴۰ سال حبس محکوم خواهد شد.

محور هراز مسدود شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۳:۵۲

از بامداد امروز با وجود ترافیک بسیار سنگین در جاده هراز، از سوی مسؤولان ارشد پلیس و راه و شهرسازی هم‌اکنون ترافیک در محور هراز ممنوع شده است.با بستن محور هراز از صبح امروز انتظار می‌رود بار و گره ترافیکی ایجاد شده در مسیر جنوب به شمال از تهران به مازندران برای مناطقی همانند پل چلاو، دوآب و نارنجستان تخلیه شود.

رئیس اداره پلیس راه آمل با تأیید این خبر، گفت: این محور مواصلاتی که دارای بار ترافیکی بسیار سنگین و پرحجم است تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.

قطر: سعی می‌کنیم ایران و آمریکا را در میز مذاکره گردهم آوریم
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۲:۰۰

وزیر خارجه قطر درباره تنش به وجود آمده میان آمریکا و ایران گفت که این تنش به دنبال خروج آمریکا از برجام آغاز شد و قطر نیز از روابط خوبی با واشنگتن و تهران برخوردار است و این روابط بر منافع مشترک با دو طرف مبتنی است با وجود اینکه برخی اختلافات سیاسی درباره پاره‌ای از مسائل نیز وجود دارد و قطر سعی دارد از این روابط با دو کشور برای گرد آوردن آن‌ها در میز مذاکره بهره ببرد آنچنانکه کشورهایی مانند عراق، عمان و ژاپن نیز چنین تلاشی دارند.

آل ثانی تصریح کرد که هیچ نشانه‌ای دال بر احتمال وقوع جنگ بین آمریکا و ایران وجود ندارد به خصوص اینکه واشنگتن و تهران بر عدم تمایل خود برای رویارویی نظامی تأکید کرده‌اند.

خواهر رهبر کره شمالی پس از ۵۰ روز در انظار عمومی ظاهر شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۱:۲۰

لایو خبر - ۱۴ خرداد ۹۸

خواهر رهبر کره شمالی برای نخستین بار طی ۵۰ روز گذشته در انظار عمومی ظاهر شده است. آخرین تصویر خواهر رهبری کره شمالی در نشست پارلمان این کشور در آوریل سال جاری میلادی توسط رسانه رسمی این کشور منتشر شده بود.

روزنامه چو سون ایلبو - چاپ کره جنوبی - اخیراً از قول منبعی ناشناس گزارش داد که کیم جونگ اون به خواهرش دستور داده تا در پی ناکامی نشست هانوی با آمریکا که فوریه برگزار شد، از نظرها دور بماند.

هوا تا پایان هفته گرم‌تر می‌شود
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۱:۰۹

پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز تا پایان هفته در اکثر مناطق کشور روند افزایش نسبی دما ادامه پیدا کرده و هوا گرم‌تر می‌شود، مناطق شمال غربی و منطقه زاگرس جنوبی نیز شاهد بارش های پراکنده خواهد بود.

انتظار می‌رود این روند در پنجشنبه و جمعه تشدید شده و بخش‌های بیشتری از کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

هوای تهران نیز صاف پیش‌بینی شده و روند افزایش دما برای این استان نیز تا پایان هفته پیش‌بینی می‌شود.

بخش اعظم کارمندان افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی را دریافت کردند
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۱:۰۲

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه وبودجه گفت: «بخش اعظم کارکنان دولت و حتی بازنشستگان ۴۰۰ هزار تومان اضافه حقوق را دریافت کرده اند و ضریب افزایش حقوق از سوی اکثر دستگاه های دولتی لحاظ و با حقوق اردیبهشت ماه پرداخت شده است.»

ناو آبراهام لینکلن وارد خلیج فارس نمی‌شود
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۰۹:۰۸

فرمانده ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن ازانصراف واشنگتن برای ورود این ناو جنگی به خلیج فارس خبر داد. علت انصراف از ورود این ناو آمریکایی به خلیج فارس جلوگیری از افزایش تنش‌ها عنوان شده است. این خبر در حالی اعلام شده که ناو آبراهام لینکلن در ۲۰۰ مایلی سواحل عمان در دریای عرب مستقر شده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۰۸:۵۸

مهمترین اخبار روز قبل را از اینجا ببینید.

نظرات بینندگان