arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

رویترز: آمریکا ۳۴ فروند پهپاد شناسایی به رقبای چین می‌فروشد

در حالی که سرپرست موقت وزارت دفاع آمریکا به طور تلویحی پکن را عامل بی ثباتی منطقه ارزیابی کرده، دولت ترامپ قصد دارد برنامه فروش ۳۴ فروند پهپاد شناسایی و جاسوسی به کشور‌های منطقه را اجرا کند. آمریکا قصد دارد ۱۲ فروند پهپاد غیر نظامی را به ارزش ۱۹ میلیون دلار در اختیار مالزی قرار دهد. اندونزی پر جمعیت‌ترین کشور مسلمان نیز ۸ فروند پهپاد از آمریکا خریداری خواهد کرد و فیلیپین و ویتنام نیز هر یک ۶ فروند پهپاد خریداری می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت ترامپ قصد دارد حداقل ۳۴ فروند پهپاد شناسایی و جاسوسی در اختیار کشور‌های واقع در منطقه دریای جنوبی چین قرار دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که پاتریک شاناهان سرپرست موقت وزارت دفاع آمریکا اخیرا از سیاست‌های چین در آسیا انتقاد کرده و به طور تلویحی پکن را عامل بی ثباتی منطقه ارزیابی کرده است، دولت ترامپ قصد دارد برنامه فروش ۳۴ فروند پهپاد شناسایی و جاسوسی به کشور‌های منطقه را اجرا کند.

رویترز افزود: این پهپاد‌ها نقش مهمی در جمع آوری اطلاعات خواهند داشت و هدف اصلی آن‌ها محدود کردن فعالیت‌های چین در منطقه خواهد بود.

شاناهان البته در اظهارات روز شنبه در سنگاپور به طور مستقیم از چین به عنوان "بازیگران بی ثبات کننده" در منطقه اسم نبرده است، ولی گفت: ایالات متحده رفتار‌های چین در منطقه را نادیده نمی‌گیرد.

پنتاگون قصد دارد ۳۴ فروند پهپاد شناسایی و جاسوسی را در قرارداد‌هایی به ارزش ۴۷ میلیون دلار در اختیار مالزی، اندونزی، فیلیپین و ویتنام قرار دهد.

دخالت‌های آمریکا در منطقه و اعزام ناو‌های جنگی به دریای جنوبی چین و تنگه تایوان موجب تشدید تنش‌ها بین پکن و واشنگتن شده است.

سایر کشور‌های حاشیه دریای جنوبی چین نیز ادعا‌های ارضی را درباره مالکیت این مناطق مطرح کرده اند.

پنتاگون افزود: فروش پهپاد‌ها شامل قطعات و لوازم یدکی، آموزش و خدمات فنی است و احتمالا این قرارداد تا مارس ۲۰۲۲ میلادی نهایی خواهد شد.

آمریکا قصد دارد ۱۲ فروند پهپاد غیر نظامی را به ارزش ۱۹ میلیون دلار در اختیار مالزی قرار دهد. اندونزی پر جمعیت‌ترین کشور مسلمان نیز ۸ فروند پهپاد از آمریکا خریداری خواهد کرد و فیلیپین و ویتنام نیز هر یک ۶ فروند پهپاد خریداری می‌کنند.

نظرات بینندگان