arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

ترامپ: روسیه پرسنلش را از ونزوئلا خارج کرده است

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: روسیه به ما اطلاع داده که آنها اکثر پرسنل خود را از ونزوئلا خارج کرده‌اند.این در حالی است که سفیر روسیه در ونزوئلا روز دوشنبه گزارش‌ وال استریت ژورنال درباره اینکه روسیه کارشناسان نظامی خود را از ونزوئلا فرا خوانده، رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمهوری آمریکا از خروج اکثر پرسنل روسی از ونزوئلا خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: روسیه به ما اطلاع داده که آنها اکثر پرسنل خود را از ونزوئلا خارج کرده‌اند.

این در حالی است که ولادیمیر زائمسکی، سفیر روسیه در ونزوئلا اوایل روز دوشنبه گزارش‌ وال استریت ژورنال درباره اینکه روسیه کارشناسان نظامی خود را از ونزوئلا فرا خوانده، رد کرد.

سفیر روسیه در ونزوئلا به اسپوتنیک گفت که این گزارش درباره خروج پرسنل این کشور از کاراکاس کاملاً نادرست است و کارهایی که توسط روس‌ها انجام می‌پذیرد، بر اساس تعهدات موجود است و هرگونه کاهش پرسنل در ونزوئلا جای بحث ندارد.

در آوریل سال جاری میلادی، سفارت روسیه در ونزوئلا اعلام کرد که کارشناسان نظامی روسی در این کشور حضور دارند تا به آموزش تکنسین‌ها بپردازند و برای تعمیر و نگهداری سیستم‌های تسلیحاتی مشغول باشند که پیش‌تر از سوی روسیه به ونزوئلا تحویل داده شده بود.

در همین حال، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که حضور کارشناسان روسی در ونزوئلا کاملاً مشروع است.

نظرات بینندگان