arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

درامد پادکست ها در سال 2021

پادکست در سال 2018 توانست درآمد 479.1 میلیون دلاری را ثبت کند و آن طور که محققان مؤسسات IAB و PwC گزارش می کنند، این رقم در سال 2021 به یک میلیارد دلار خواهد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پادکست در سال 2018 توانست درآمد 479.1 میلیون دلاری را ثبت کند و آن طور که محققان مؤسسات IAB و PwC گزارش می کنند، این رقم در سال 2021 به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

پادکسترها در سال 2018 نزدیک به 480 میلیون دلار درآمد داشته‌اند

رویکرد جدید تبلیغاتی شرکت ها و توجه ویژه به تأثیرگذاری پادکست باعث شده بازیگران اصلی این حوزه سرمایه گذاری ویژه ای روی تولید محتوای پادکستی داشته باشند. به عنوان مثال اسپاتیفای که یکی از شرکت های قدیمی فعال در حوزه پادکست است، در سال جاری مجموعاً 500 میلیون دلار به خرید شرکت های کوچک تر فعال در این زمینه اختصاص داده و استودیوهایی همچون Gimlet و Paracast را خریداری کرده است.

علاوه بر شرکت های بزرگ، بسیاری از استارتاپ ها هم وارد گود شده اند و حتی نمونه هایی مانند Luminary و Himalaya توانسته اند هرکدام 100 میلیون دلار سرمایه خطرپذیر جذب کنند. در این بین شرکت های نوپای کوچک تری هم هستند که کار خود را با سرمایه های کمتر (مانند 1.5 میلیون دلار برای Chartable و 2.3 میلیون دلار برای PodFund) شروع کرده اند.

یکی از دلایل توسعه کسب و کار پادکسترها در چند ماه اخیر، تغییر رویه تبلیغاتی و توجه به پیام های داینامیک (پویا) بوده که باعث می شود به جای نمایش یک تبلیغ ثابت، هر بار محتوای جدیدی به کاربران نمایش داده شود که این روش در حال حاضر توسط 48.8 درصد پادکسترها مورد استفاده قرار می گیرد.

البته بر اساس گزارش اخیر، محصولات و خدماتی که توسط مجریان پادکست ها تبلیغ می شوند، تأثیر بیشتری روی مخاطبان داشته و به همین جهت شرکت های مختلف ترجیح می دهند تیم های تولید محتوای خود را تشکیل دهند.

گفتنی است کمپانی اسپاتیفای برای پاسخگویی به نیاز مذکور، مدل های تبلیغاتی مختلفی را ارائه کرده که در میان آنها تبلیغ محصولی خاص در یک پادکست یا نمایش تبلیغات میان برنامه (مانند پیام های بازرگانی تلویزیون) نیز دیده می شود.

دیجیاتو

نظرات بینندگان