arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

روسیه: تحریم آمریکا، محدود کردن حق حاکمیت کشورهاست / آژانس وچکترین ایرادی از ایران نگرفته

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتقاد از زورگویی آمریکا درباره ایران نوشت: چنین سیاستی، محدود کردن حق حاکمیت کشورهاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتقاد از زورگویی آمریکا درباره ایران نوشت: چنین سیاستی، محدود کردن حق حاکمیت کشورهاست.

اولیانوف بامداد چهارشنبه در پیامی توئیتری با انتقاد از سیاست فشار حداکثری آمریکا نوشت: چالش بزرگ امروز تحریم‌های برون مرزی است.

وی ادامه داد: آمریکا در مورد ایران می‌گوید «شاید روابط تجاری شما با ایران بر اساس قوانین بین‌المللی باشد اما ما چنین رابطه‌ای را دوست نداریم و شما باید آن را متوقف کنید. اگر شما اطاعت نکنید مجازات می‌شوید.»

وی تصریح کرد: در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید شده است که ایران مفاد برجام را اجرا می‌کند و با دبیرخانه آژانس همکاری کامل دارد ضمن اینکه کوچک‌ترین ایرادی از این کشور گرفته نشده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت‌هایشان با ایران حمایت می‌کنند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم‌های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال جنگ روانی و القای انزوای ایران است، ولی تجربه ماه‌های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

تحریم‌هایی که آمریکا یکجانبه علیه ملت ایران اعلام می‌کند، از مدت‌ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جایی که ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند.

برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) در سال ۲۰۱۵ بین ایران و گروه ۱+۵ امضا شد.

ایران مفاد این توافق بین المللی در مورد برنامه هسته‌ای خود را اجرا کرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم بارها آن را تأیید کرده است.

نظرات بینندگان