arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

هلال احمر: زلزله ۴.۹ ریشتری حوالی شهرستان قصرشیرین تلفاتی نداشت

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زلزله 4.9 ریشتری در حوالی شهرستان‌ قصرشیرین استان کرمانشاه گفت: براساس ارزیابی‌های اولیه گروه‌های ارزیاب هلال احمر نشان داد این زمین لرزه خسارات جانی و مالی نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زلزله 4.9 ریشتری در حوالی شهرستان‌ قصرشیرین استان کرمانشاه گفت: براساس ارزیابی‌های اولیه گروه‌های ارزیاب هلال احمر نشان داد این زمین لرزه خسارات جانی و مالی نداشته است.

«مرتضی سلیمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: پس از وقوع زمین لرزه صبح امروز در حوالی شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه بلافاصله سه گروه ارزیابی و امدادی با تجهیزات و امکانات لازم امدادرسانی از شعبه هلال احمر شهرستان قصرشیرین به محل و کانون وقوع این حادثه اعزام شدند.

وی افزود: گروه‌ها به کانون زلزله اعزام و در حوالی شهرستان قصرشیرین ۱۰ روستای دارای سکنه این محدوده تا شعاع ۱۰ کیلومتری کانون زلزله ارزیابی شد که طبق اطلاعات میدانی ارزیابی دریافتی از گروه های ارزیاب هلال احمر این زمین لرزه خسارات جانی و مالی نداشته است.

رئیس سازمان امداد و نجات اضافه کرد: تمامی نیروهای امدادی شهرستان قصرشیرین و شهرستان‌های اطراف آن در آماده باش کامل بسر می‌برند تا در صورت گزارش کمترین مشکل برای مردم به آنان خدمات امدادی لازم را ارائه دهند.

سلیمی از هموطنان درخواست کرد در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اعلام کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در عمق ۱۱ کیلومتری زمین صبح امروز - چهارشنبه - حوالی قصرشیرین در استان کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت ۸ و ۶ دقیقه و ۱۶ ثانیه امروز به وقوع پیوست.
براساس این گزارش، این زلزله با موقعیت طول جغرافیایی ۴۵.۶۶ و عرض جغرافیایی ۳۴.۴۶ در عمق یازده کیلومتری زمین ثبت شده است.
این زمین لرزه در ۹ کیلومتری قصرشیرین، ۱۸ کیلومتری سرپل ذهاب و ۴۲ کیلومتری گیلانغرب به وقوع پیوسته است.
پیش از این نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت ۸ و ۳ دقیقه و ۶ ثانیه امروز حوالی قصرشیرین در استان کرمانشاه را لرزانده بود.

نظرات بینندگان