arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

صادق خان، شهردار لندن: گذاشتن تخم مرغ ها در سبد ترامپ کاری غیرعاقلانه است

شهردار لندن در واکنش به توییت های ترامپ علیه خودش گفت : من این چیزها را از یک فرد یازده ساله انتظار دارم, اما اینکه وی چه رفتاری دارد به خودش مربوط است و به من ربطی ندارد. دون شأن من است که بخواهم توئیت های کودکان منتشر کنم و به کسی توهین کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شهردار لندن گفت: گذاشتن تخم مرغ ها در سبد دونالد ترامپ کاری غیر عاقلانه است.

به گزارش تلویزیونی سی ان ان ،خصومت علنی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با صادق خان شهردار لندن در حال شدت گرفتن است. دونالد ترامپ قبل از ورود به لندن- به منظور آغاز سفر رسمی به انگلیس - در یک پیام توئیتری اعلام کرده بود که صادق خان یک « بازنده محض» است. توئیت دونالد ترامپ پس از آن منتشر شد که صادق خان در یادداشتی مطبوعاتی, دونالد ترامپ را با فاشیست های قرن بیستم مقایسه کرده بود. رئیس جمهور آمریکا همچنین در نشست خبری با ترزا می نخست وزیر انگلیس - که به زودی از این سمت کنار خواهد رفت - اظهار نظر بیشتری درباره صادق خان مطرح کرد.

دونالد ترامپ درباره صادق خان گفت: "به نظر من , تا جایی که من می فهمم وی شهردار خوبی نبوده است. وی عملکرد ضعیفی داشته است, میزان جرم افزایش یافته است, مشکلات زیادی وجود دارد. فکر می کنم وی به جای انتقاد از نماینده آمریکا - که می تواند کارهای خوبی برای انگلیس انجام دهد - باید نگرش مثبت داشته باشد نه اینکه نگرش منفی داشته باشد. وی عاملی منفی است و مثبت نیست".

سی ان ان افزود: صادق خان شهردار لندن نیز واکنش شدیدی به صحبت های دونالد ترامپ داشت .

شهردار لندن در گفتگو با کلاریسا ورد خبرنگار ارشد بین المللی سی ان ان گفت: " من این چیزها را از یک فرد یازده ساله انتظار دارم, اما اینکه وی چه رفتاری دارد به خودش مربوط است و به من ربطی ندارد. دون شأن من است که بخواهم توئیت های کودکان منتشر کنم و به کسی توهین کنم".

صادق خان در پاسخ به این سوال خبرنگار سی ان ان که چه چیزی باعث شد که شما یادداشتی درباره دونالد ترامپ بنویسید ؟ برخی می گویند که شما او را تحریک کردید.افزود : " من از آنچه که در سراسر اروپا و در سراسر انگلیس مشاهده می کنم نگران هستم, من می بینم که احزاب راست افراطی و جنبش های راست افراطی - که در طی سالهای گذشته در حاشیه بودند - اکنون درحال تبدیل شدن به جریان عادی و اصلی در جامعه هستند. این گروهها و احزاب به دونالد ترامپ به دید یک الگو نگاه می کنند".

وی در پاسخ به این سوال که : برخی افراد می گویند انگلیس در مقطع زمانی قرار دارد که باید عملگرا باشد و باید به توافقنامه تجاری دوجانبه با آمریکا فکر کند. آیا شما اصلا نگران نیستید که اظهارات شما ممکن است روابط کاری انگلیس با آمریکا را در آینده به خطر اندازد؟ به خصوص با توجه به اینکه شاید دونالد ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود؟ گفت: "دسته ای از افراد می گویند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا - حتی بدون دستیابی به توافقنامه - شگفت انگیز است چون با آمریکا به توافق می رسیم! این موضع گیری نشان می دهد که چرا گذاشتن تخم مرغ ها در سبد دونالد ترامپ کاری غیر عاقلانه است. ما می دانیم که خلق و خوی ترامپ از ساعتی به ساعت دیگر تغییر می کند. وی ممکن است از مقاله ای در روزنامه ساندی تا حدی ناراحت شود که به دیگران توهین کند".

نظرات بینندگان