arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

آغاز ثبت نام در پذیرش کاردانی فنی و حرفه ای از ۱۹ خرداد

فرایند ثبت نام در پذیرش با آزمون و بدون آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای همچنین موسسه های آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی از ۱۹ خرداد آغاز می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرایند ثبت نام در پذیرش با آزمون و بدون آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای همچنین موسسه های آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی از ۱۹ خرداد آغاز می شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام برای این آزمون که ۱۱ مردادماه برگزار می‌شود، اقدام کنند.

ثبت نام و انتخاب رشته در این آزمون، در یک مرحله انجام می‌شود؛ بنابراین داوطلبان باید همزمان با ثبت‌نام، نسبت به درج رشته محل‌های تحصیلی خود در فرم تقاضانامه اینترنتی، اقدام کنند.

مبلغ ثبت نام ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است و برای گزینش در رشته‌های تحصیلی مؤسسه‌های آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، نسبت به پرداخت مبلغ ۶ هزار و ۹۰۰ تومان اقدام کنند.

پذیرش در ۹ رشته انتخابی
پذیرش در ۹ رشته امتحانی از طریق آزمون است که مشخصات این رشته‌های امتحانی به همراه اطلاعات مربوط به منابع و ضرایب دروس آزمون هر یک از رشته‌ها و عناوین دیپلم، کد رایانه‌ای، همچنین دیپلم‌های مورد پذیرش (شاخه‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و نظری) متناسب با هر یک از کد رشته‌های امتحانی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.
همچنین پذیرش در ۳۰ رشته امتحانی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است که متقاضیان این رشته‌های امتحانی در این مرحله، فقط باید ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. پذیرش در این دوره بر اساس معدل صورت می‌گیرد.

یک استثنا
دانش‌آموزان یا دانش آموختگان شاخه تحصیلی نظری مجاز به ثبت‌نام در این آزمون هستند. این داوطلبان فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته اند و معدل شأن در مقایسه با داوطلبان شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته‌هایی که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد، تراز خواهد شد.

نظرات بینندگان