arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

ویلموتس: بازی مالکانه را دوست دارم/ جوانان باید به تیم ملی اضافه شوند

مارک ویلموتس، سرمربی تیم فوتبال ایران در نشست خبری پیش از بازی با سوریه گفت: در ابتدا دو نکته می‌گویم. من همیشه احترام زیادی برای سنت‌ها و بازیکنان پیشکسوت قائل بودم. مراتب تسلیت خودم را به یکی از پیشکسوتان فوتبال ایران (نعیم سعداوی) عرض کنم که همسر خودشان را از دست دادند. در زندگی چیزهایی هست که از فوتبال مهم‌تر هستند. مثل خانواده به ویژه در جامعه ایران.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سرمربی تیم فوتبال ایران گفت: در دو بازی دوستانه آینده من توان بازیکنانم را بررسی می‌کنم.

به گزارش ایسنا، مارک ویلموتس، سرمربی تیم فوتبال ایران در نشست خبری پیش از بازی با سوریه اظهار کرد: در ابتدا دو نکته می‌گویم. من همیشه احترام زیادی برای سنت‌ها و بازیکنان پیشکسوت قائل بودم. مراتب تسلیت خودم را به یکی از پیشکسوتان فوتبال ایران (نعیم سعداوی) عرض کنم که همسر خودشان را از دست دادند. در زندگی چیزهایی هست که از فوتبال مهم‌تر هستند. مثل خانواده به ویژه در جامعه ایران.

هم‌چنین پایان یافتن ماه رمضان و عید فطر را به شما تبریک می‌گویم.

او ادامه داد: ما دو بازی دوستانه داریم که من می‌توانم در آن توان بازیکنانم را بررسی کنم. در مورد توان بدنی بازیکنان باید بگویم بعضی از بازیکنان چند هفته‌ای است که بازی نکرده‌اند چون لیگ ایران تمام شده است. بازی با سوریه و کره جنوبی فرصت‌های بسیار خوبی هستند. اگرچه بازیکنان ما در شرایط ایده‌آل خودشان نیستند اما من و بازیکنان دوست داریم با تمام توان بازی کنیم.

ویلموتس خاطرنشان کرد: من مربی هستم که در ابتدا مالکیت توپ را دوست دارم ولی در عین حال یک سبک بازی منظم و ایجاد موقعیت گل و بسته بازی در یک سوم دفاعی حریف همیشه با من بوده است. هم در بلژیک و ساحل عاج.

وی درباره ساز و کار انتخاب بازیکنان در اولین اردوی تیم ملی با حضور او هم توضیح داد: وقتی شما یک کشوری را نمی‌شناسید بهتر است که به سابقه رجوع کرد. من هم همین کار را کردم تا سبک بازیکنان را بشناسم و از آن‌ها انتخاب کنم. بعد از این دو بازی سعی می‌کنم بازیکنان جدید را رصد کنیم و بازیکنان با پتانسیل را به تیم ملی دعوت کنیم. جوانان باید به تیم ملی اضافه شوند.

سرمربی تیم ملی درباره نوع بازی تیمش گفت: این بستگی به بازیکنانی دارد که در اختیار داریم. ما الان قدوس و آزمون را در اختیار نداریم. در بازیکنان تیم ملی یک حالت تهاجمی وجود دارد. من باید تعادل را برقرار کنم بین بازی دفاعی و تهاجمی. به کاری که قبل از من انجام شده است کاری ندارم و کار خودم را دنبال می‌کنم. اگر در این ۸ سال تیم ملی با حالت تدافعی کار کرده است شاید بخواهد هم‌چنان همین‌گونه بازی کند اما من مربی هستم که دوست دارم تیمم تهاجمی بازی کند و به تیم حریف فشار بیاورد. ما تا جام جهانی ۳ سال فرصت داریم.

ویلموتس در مورد آینده برای فوتبال ایران در زمان حضور او هم اظهار کرد: بحث جایگاه و رنکینگ برای مهم نیست و مهم این است که برای سومین بار متوالی به جام جهانی برویم. ما سعی می‌کنیم یک سبک بازی متعادل ارائه بدهیم. البته این به حریف هم بستگی دارد وقتی با برزیل بازی کنیم نمی‌شود مالک توپ بود. سعی می‌کنیم از بازیکنان در همان پستی که در باشگاه بازی می‌کنند استفاده کنیم. ما نمی‌توانیم در سه جلسه تمرین پست بازیکنان را عوض کنیم. این کار را در تیم ملی بلژیک انجام دادم و موفقیت‌آمیز بود. ما از نزدیک بازی‌های ایران را رصد می‌کنیم.

نظرات بینندگان