arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۸

سناتور آمریکایی: افزایش شمار نیروهای آمریکا در خاورمیانه موجب بی ثباتی بیشتر منطقه می شود

"ریچارد بلک"سناتور جمهوریخواه آمریکایی، گفت، برنامه کاخ سفید برای استقرار ۱۵۰۰ نیروی دیگر در خاورمیانه، مبتنی بر بهانه های واهی برای شروع جنگ با ایران است و تنها موجب بی ثباتی بیشتر این منطقه می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"ریچارد بلک"سناتور جمهوریخواه آمریکایی، گفت، برنامه کاخ سفید برای استقرار ۱۵۰۰ نیروی دیگر در خاورمیانه، مبتنی بر بهانه های واهی برای شروع جنگ با ایران است و تنها موجب بی ثباتی بیشتر این منطقه می شود.

بلک به شبکه خبری " اسپوتنیک" روسیه گفت: افزایش نیرو در خاورمیانه، اشتباه و دارای پیامدهای منفی است که باعث تداوم بی ثباتی منطقه می‌شود. ایده داستانسرایی درباره حمله به کشتی‌ها و درخواست یک رشته مطالبات غیرواقع بینانه از تهران، بخشی از برنامه شروع جنگ با ایران است.

وی افزود: امارات عربی متحده و عربستان، بدون ارائه هیچ مدرکی، بلافاصله تصاویر آسیب وارده به کشتی‌ها و لوله نفتی خود را پخش کردند. ما صرفاً ادعا می‌کنیم و این ادعاها ساخته و پرداخته عربستان و امارات است که می‌خواهند آمریکا به عنوان عامل نیابتی آنان عمل کند و سربازان آمریکایی علیه ایران بجنگند.

بلک خاطر نشان کرد: احتمالاً هدف آمریکا از این اقدامات، تحریک ایران به ارتکاب اشتباه محاسباتی است، اما ایران به آنها حمله نمی‌کند، ایران به عربستان و امارات حمله نمی‌کند. ما به دنبال خلق دلیل و بهانه‌ای برای جنگ هستیم.

به گفته این سناتور ایالت ویرجینیای آمریکا، واشنگتن از ایران خواست از سوریه خارج شود، اما باید گفت، اگر چنین اتفاقی بیفتد، سوریه‌ای که به طور قابل ملاحظه‌ای به ایران متکی است، در معرض خطر جدی القاعده قرار می‌گیرد.

وی درخواست آمریکا از ایران را برای پایان دادن به حمایت از سران القاعده مضحک خواند و گفت: ایرانی‌ها در جنگ علیه القاعده و داعش خون داده‌اند. این آمریکاست که در استان ادلب به القاعده پوشش دیپلماتیک داد. القاعده تسلیحات آمریکایی دریافت می‌کند. ما این تسلیحات را به سایر گروه‌ها می‌دهیم و سپس این گروه‌ها آن را در اختیار القاعده قرار می‌دهند.

بلک گفت که حامی برگزاری نشست سران ایران و آمریکا برای رفع تنش‌های بین دو کشور است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اواخر مه اعلام کرد که برای حفاظت از نیروها و منافع آمریکا، سربازان بیشتری در خاورمیانه مستقر می‌کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان