arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۸

روشی جدید برای هک تلفن های همراه / صدای انگشتانتان اسرار شما را فاش خواهد کرد

گروهی از پژوهشگران دانشگاه کمبریج انگلستان و لینکوپینگ سوئد با همکاری یکدیگر روشی جدید برای هک گوشی های هوشمند اختراع کرده اند که می تواند ترسناک باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران دانشگاه کمبریج انگلستان و لینکوپینگ سوئد با همکاری یکدیگر روشی جدید برای هک گوشی های هوشمند اختراع کرده اند که می تواند ترسناک باشد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گروهی از پژوهشگران موفق به ایجاد طرحی عجیب شده اند. بر اساس این طرح پژوهشی دیگر هیچ تلفن همراهی امنیت نخواهد داشت.

بر اساس این طرح جدید،اگر شما رمز عبور خود را تایپ کنید، سیستم هوش مصنوعی می تواند رمز عبور را حدس بزند. این موضوعی است که نه تنها امنیت گوشی های هوشمند، بلکه امنیت انواع تبلت، لپ تاپ و دیگر سیستم های هوشمند را به خطر می اندازد.

بر اساس توضیحاتی که در مقاله ای جدید مننشر شده است، این تکنیک متکی بر میکروفون هایی است که در بیشتر دستگاه های  هوشمند دیده می شود. بنابراین کاربران امواج صوتی را برای مقاصد هکرها به شکل ناخواسته منتشر می کنند. در سیستم آزمایشی، هوش مصنوعی قادر به حدس زدن تقریبا سه چهارم رموز  چهار رقمی بود که معمولا توسط کاربران اندرویدی استفاده می شوند.

محققان  این طرح شامل الیا شومیلوف، لورنت سیمون، جف یان و راس اندرسون در مقاله ای که در وال استریت ژورنال منتشر شده گفته اند: "ما نشان دادیم که این حمله می تواند با موفقیت رمز های عددی، حروف و کلمات کلیدی را بازیابی کند. بنابراین یک حمله هکری و نقض امنیت کاربران به سهولت رخ خواهد داد. "

سیستم ایجاد شده قادر است به درستی رمز عبور چهار رقمی 73٪ از  کاربران را حدس بزند.  نظر شما چیست آیا این روش می تواند خطری جدی برای کاربران باشد؟ شاید اکنون زمان آن رسیده که شرکت های تولید کننده محصولات هوشمند نیز یک روش میانبر برای تعیین امنیت سیستم های کاربران پیدا کنند.

نظرات بینندگان