arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

امام جمعه کرج: مذاکره با آمریکا از مصادیق دیوانگی است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه آمریکا در ارتباط با ایران دچار سردرگمی است و این‌یکی از نشانه‌های افول شیطان بزرگ است، گفت: یک روز دوازده پیش‌شرط تعیین می‌کنند و روز دیگر می‌گویند بدون پیش‌شرط، شماره تلفن نیز می‌دهند، با این پیش‌شرط اگر کسی در داخل کشور به فکر مذاکره با آمریکا باشد، یکی از مصادیق دیوانگی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه کرج: مذاکره با آمریکا از مصادیق دیوانگی است

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، ضمن تبریک حلول ماه شوال المکرم و روز عید سعید فطر بیان داشت: امیدوارم بهترین لحظات این ماه لحظات افطار، سحر و لیالی قدر را همه‌ی ما به‌خوبی درک کرده و بیشترین بهره را از این فرصت نورانی برده باشیم و در یوم‌الله عید بهترین جایزه را دریافت کنیم.

وی در ادامه افزود: امروز برای کسانی که یک ماه در بندگی خالصانه خدای تعالی تلاش کردند و در مسیر جلب رضایت الهی قدم برداشتند و فعالیت کردند عید است و پاداش می‌گیرند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه امروز درهای رحمت الهی باز است، اظهار داشت: امروز از دعا غافل نباشیم و برای همدیگر، اسلام، جهان اسلام، خانواده‌ها، جوانان و مسائل کشور دعاگو باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با اشاره به اینکه امروز برای کسانی که یک ماه برای جلب رضایت الهی قدم برداشتند، عید است، گفت: امام علی (ع) در خطبه‌ای فرمود؛ «امروز را خدای متعال برای شما عید قرار داده است و به شما شایستگی آن را عنایت فرموده پس شما هم به شکرانه آن خدا را یاد کنید تا شمارا یاد کند و او را بخوانید تا شمارا اجابت کند.»

وی در بخش دیگری از بیانات خود ضمن تشکر از حضور پرشکوه و کم نظر مردم کشور به‌ویژه اهالی فهیم و ولایتمدار استان البرز در راهپیمایی روز جهانی قدس، ابراز داشت: در راهنمایی روز قدس امسال حضور بیشتر از قبل نوجوانان و جوانان بسیار کوبنده، دشمن‌شکن و امیدبخش بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه تصریح کرد: این حضور منسجم و پرشکوه مردم نشان داد علی رغم  تلاش‌های گسترده برای عدم حضور و بی‌رغبت نشان دادن مردم نسبت به آرمان‌های انقلاب و اسلام که یکی از آن‌ها کمک به مستضعفان عالم و به‌خصوص پاره تن اسلام، فلسطین عزیز که با شایعه درست کردن و پخش کردن شایعه‌ها و با تحریک حس ایرانی گری و ایران‌دوستی با شعار «نه غزه نه لبان» و امثال‌ذلک موفق نبودند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی افزود: مردم بصیر و هوشیار ایران اسلامی مثل همیشه به‌موقع طبق وظیفه الهی‌شان عمل کردند و محکم به سینه شیطان و شیطان‌صفتان کوبیدند.

وی تأکید کرد: روز قدس امسال به دلیل طرح آمریکایی «معامله قرن» و خیانت تعدادی از کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با اسراییل، متفاوت بود و حساسیت بیشتری داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه دشمنان و برخی عناصر منافق صفت داخلی تلاش می‌کنند بگویند؛ مردم خسته شده و با انقلاب و امور کشور کاری ندارند، گفت: این در حالی است که حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه مدتی است رهبر انقلاب بر نظریه مقاومت تأکید می‌کنند، گفت: مقاومت یک نظریه است، ایشان فرمودند؛ با آمریکا جنگ نظامی نمی‌شود مذاکره نیز سَمی مهلک است آن چیزی که در حال حاضر کمترین هزینه را برای کشور دارد، مقاومت است.

وی گفت: اگر به نوع تحرکات، گفته‌ها و عملکرد اخیر آمریکایی‌ها نگاه کنیم از وضع تحریم‌های جدید گرفته تا تشکیل جبهه مشترک با حضور برخی کشورها برای دشمنی با ایران، همه بیان‌کننده این مطلب است که آن‌ها انضباط اجتماعی داخل ایران را هدف قرار داده‌اند تا ما با ایجاد اختلاف و جنگ روانی سرمایه اجتماعی خود را از دست بدهیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با اشاره به اینکه هدف دشمن جدا شدن مردم از حاکمیت است، گفت: آن‌ها قصد دارند با ایجاد فضای هرج‌ومرج به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مردم ایران بیدار هستند و به دشمنان اجازه هر کاری را نمی‌دهند، گفت: دشمنان سعی می‌کنند با از بین بردن امید مردم، آن‌ها را نسبت به حاکمیت بی‌تفاوت کنند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان به‌خصوص آمریکای پلید بر جنگ اقتصادی متمرکزشده‌اند، گفت: دشمنان به دنبال تقابل هستند، می‌خواهند این مسئله را به مردم القا کنند که یا باید انقلابی و محروم از معیشت و رفاه باشند یا دست از آرمان‌های انقلابی کشیده مردم مستضعف جهان را رها کنند.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز با اشاره به اینکه دشمنان به‌ویژه آمریکا با ایجاد تحریم‌های سنگین می‌خواهد به مردم القا کند حکومت به فکر شما نیست، گفت: دشمنان به‌وسیله برخی عناصر داخلی خودفروخته می‌خواهند زیرساخت‌ها را مورد هدف قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با اشاره به جنگ اقتصادی، گفت: همه باید لباس رزم اقتصادی بپوشیم و تا پیروزی این لباس را به تن داشته باشیم، رهبر معظم انقلاب مکرر در خصوص جنگ اقتصادی می‌فرمایند؛ این جنگ در رأس امور است.

وی عنوان کرد: فصل نخست سال دارد به پایان می‌رسد باید از تیم اقتصادی دولت پرسید در عرصه‌های اقتصادی و برای رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان، کارگران و کالاهای ایرانی چه کرده‌اید؟

رئیس بنیاد غدیر استان البرز بابیان اینکه مسئولان استانی نیز در این خصوص باید پاسخگو باشند، گفت: کنفرانس خبری تشکیل و به مردم استان توضیح دهند برای رونق تولید چگونه عمل شده است، چه تسهیلاتی پرداخت‌شده، بانک‌ها چه مقدار کمک کرده‌اند و چند واحد تولیدی به چرخه کار بازگشته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به جنگ روانی که توسط رسانه‌ها به راه انداخته‌شده که نقش مکمل تحریم‌ها است و گاهی مؤثرتر از فشارهای واقعی دشمن عمل می‌کند، گفت: برخی از رسانه‌ها تلاش می‌کنند از ضعف‌های داخلی که کم هم نیست بیشترین بهره را برای بارو پذیر کردن مطالب خود استفاده کنند.

وی هدف اصلی جنگ روانی رسانه‌ها را بن‌بست نمایی شرایط موجود اعلام کرد و افزود: از بین بردن امید به آینده یکی دیگر از اهداف جنگ روانی رسانه‌ها است، آن‌ها مدام القا می‌کنند که به مسئولان امیدی نیست و کارها قابلیت اصلاح ندارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز اضافه کرد: برخی تلاش می‌کنند صلاحیت و توانایی مسئولان انقلاب را زیر سؤال ببرند و در درستی سیاست‌های انقلابی تردید ایجاد کنند و به مردم بگویند باید این سیاست‌ها تغییر کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه برخی از رسانه‌ها تلاش می‌کنند قانون اساسی و نهادهایی که نزد مردم اعتباردارند را بی‌اعتبار کنند، گفت: آن‌ها می‌خواهند با جنگ روانی این مسئله را القا کنند که روش نظام اسلامی با منافع و معیشت مردم و خواسته آن‌ها مغایرت دارد. اینجا بحث مقاومتی که رهبری بر آن تأکیددارند، خودش را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه برخی رسانه‌ها از ضعف عملکردی مسئولان استفاده می‌کنند تا به مردم القا کنند و بگویند فساد سازمان‌یافته در ارکان نظام وجود دارد، گفت: رهبری جنگ روانی دشمن را به‌خوبی تذکر می‌دهند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه دشمن تلاش می‌کند عرصه را بر مردم تنگ کند، گفت: برای مقابله با توطئه‌ای دشمن نیازمند عزم جدی از سوی مسئولان نظام هستیم همچنین برای خنثی کردن توطئه‌های مجازی نیز نیازمند عزم نیروهای انقلابی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه باید روحیه انقلابی را تقویت کنیم و به آینده امیدوار باشیم، گفت: خواسته دشمن این است که امید از بین برود اگر چنین اتفاقی بیفتد سرنوشت کشور به مخاطره خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در ارتباط با ایران دچار سردرگمی است و این‌یکی از نشانه‌های افول شیطان بزرگ است، گفت: یک روز دوازده پیش‌شرط تعیین می‌کنند و روز دیگر می‌گویند بدون پیش‌شرط، شماره تلفن نیز می‌دهند، با این پیش‌شرط اگر کسی در داخل کشور به فکر مذاکره با آمریکا باشد، یکی از مصادیق دیوانگی است.

منبع : حوزه نیوز

نظرات بینندگان