arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

مقام سابق اسراییلی: اشغال غزه امکان پذیر است اما نمی‌دانیم پس از آن چه اتفاقی خواهد افتاد / شاید درگیری طولانی مدت رخ دهد که اقدام بجایی نیست

"یائیر گولان" معاون سابق رئیس ستاد کل ارتش اسراییل گفت : هر چند اشغال غزه امکان پذیر است اما ما از جنگ و زیان های حاصل از آن می ترسیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"یائیر گولان" معاون سابق رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی گفت : هر چند اشغال غزه امکان پذیر است اما ما از جنگ و زیان های حاصل از آن می ترسیم.

وی روز جمعه در گفت وگو با شبکه هفت تلویزیون اسرائیل در پاسخ به این سوال که چرا اسرائیل وارد غزه نمی‌شود و آن را اشغال نمی‌کند؟ گفت: ما از جنگ علیه غزه می‌ترسیم و جنگ در این مکان که تراکم جمعیتی بالایی دارد از فراز زمین صورت می‌گیرد.

گولان ادامه داد: نمی‌دانیم در صورت ورود به غزه چه اتفاقی خواهد افتاد، این یک معادله نامعلوم است و اگر برفرض وارد غزه بشویم، درگیری طولانی مدت پیش خواهد آمد که اقدام بجایی نیست.

در نیمه اردیبهشت گذشته و در پی شهادت چهار فلسطینی در راهپیمایی بازگشت توسط نظامیان اسرائیل، تنش میان غزه و اسرائیل افزایش یافت و غزه به مدت دو روز شاهد حملات اسرائیل بود. در آن زمان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور داد ارتش با شدت به حملات خود به نوار غزه ادامه دهد.

در حملات اسرائیل به نوار غزه ۲۵ فلسطینی شهید و ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند. در مقابل رسانه‌های اسرائیلی از پرتاب موشک از غزه به اسرائیل و کشته شدن چهار شهرک نشین و زخمی شدن ۱۳۰ نفر دیگر خبر دادند.

این درگیری‌ها با وساطت مصر و سازمان ملل متوقف و آتش بس در نوار غزه برقرار شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان