arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

آمریکا یک دانشمند فلسطینی را به اسرائیل تحویل داد

آمریکا پروفسور "عبدالحلیم الاشقر" دانشمند فلسطینی را پس از ۱۱ سال حبس به اسرائیل تحویل داد. وی در سال ۲۰۰۳ میلادی بازداشت و به اتهام عضویت و حمایت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بازداشت شد و در حبس خانگی قرار گرفت. الاشقر در سال ۲۰۰۵ به رغم حبس خانگی نامزد انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین شد و درسال ۲۰۰۷ میلادی به اتهام حمایت مالی از جنبش حماس به ۱۱ سال حبس محکوم و به زندان منتقل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا پروفسور "عبدالحلیم الاشقر" دانشمند فلسطینی را پس از ۱۱ سال حبس به رژیم اشغالگر صهیونیستی تحویل داد.

این اقدام با واکنش گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و جنبش جهاد اسلامی و ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطینی در دمشق روبرو شد و مسئولیت آن را برعهده آمریکا دانستند.

این گروه‌ها در بیانیه‌هایی جداگانه، آمریکا را به جانبداری کورکورانه از رژیم صهیونیستی متهم کردند و از نهادها و سازمان‌های بین المللی خواستند از حقوق شهروندان فلسطینی دفاع کنند.

الاشقر پس از گذراندن دوران ۱۱ ساله محکومیت خود در امریکا با یک فروند هواپیمای اختصاصی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین منتقل و به مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی تحویل داده شد.

پروفسور عبدالحلیم الاشقر در سال ۱۹۵۸ میلادی در روستای صیدا از توابع طولکرم به دنیا آمد و دکترای مدیریت خود را از دانشگاه می سی سی پی آمریکا گرفت.

وی در سال ۲۰۰۳ میلادی بازداشت و به اتهام عضویت و حمایت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بازداشت شد و در حبس خانگی قرار گرفت.

الاشقر در سال ۲۰۰۵ به رغم حبس خانگی نامزد انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین شد و درسال ۲۰۰۷ میلادی به اتهام حمایت مالی از جنبش حماس به ۱۱ سال حبس محکوم و به زندان منتقل شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان