arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

خداحافظی کاربران IOS با مشکل شارژ تلفن همراه / معرفی یک ویژگی جالب در «iOS 13»

اپل بی سر و صدا از یک ویژگی به روزرسانی جدید در نرم افزار جدید خود رونمایی کرده که از مشکل تمام شدن زودهنگام باتری جلوگیری می کند. درواقع این ویژگی برای کاربران آیفون بسیار مفید است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اپل بی سر و صدا از یک ویژگی به روزرسانی جدید در نرم افزار جدید خود رونمایی کرده که از مشکل تمام شدن زودهنگام باتری جلوگیری می کند. درواقع این ویژگی برای کاربران آیفون بسیار مفید است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، یکی از مشکلات رایج کاربران موبایل این است که شارژ گوشی های آنان بسیار سریع تر از حد انتظار پایان می یابد اما به نظر می رسد این مشکل حل شده است.

شرکت اپل با ویژگی "بهینه سازی شارژ باتری" برنامه ای را طراحی کرده که مانع از تمام شدن زودهنگام شارژ باتری محصولات این شرکت می شود. این ویژگی جدید در سیستم عامل آیفون موسوم به iOS 13  قرار داده شده تا به این وسیله شارژ محصولاتت اپل زودتر از حد تمام نشود.

در سیستم بهینه سازی شارژ باتری ، هدف اصلی و نهایی این است که از شارژ شدن طولانی مدت باتری به ویژه وقتی باتری 100 درصد شارژ شده جگلوگیری شده و درنتیجه باتری آسیب نبنید. برای مثال وقتی باتری مرز 80 درصد را رد می کند، این سیستم مانع از فشار مضاعف روی باتری شده و 20 درصد ادامه شارژ را با سرعتی پایین تر از حد معمول ادامه می دهد.

بر این اساس، نسخه جدید سیستم عامل آیفون کمک می کند افراد فراموشکار، یا آنهایی که عادت دارند گوشی خود را یک شب تا صبح به شارژ رها کنند، از مشکلات جانبی باتری نجات پیدا کنند.

به گفته شرکت اپل بهترین راه برای حفاظت از گوشی این است که پیش از تمام شدن شارژ کامل باتری و ترجیحا وقتی شارژ 20 درصد است آن را به شارژ متصل کنید. نکته مثبت این برنامه این است که می توانید نقطه امن شارژ خود را پیدا کنید. مثلا برنامه ای بگذارید که سر ساعت مشخصی قطع شود. البته بهترین بازدهی این روش در آیفونهای جدید یا آیفونهایی است که تازه باتری تعویض کرده اند.

نظرات بینندگان