arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

سانحه رانندگی در جاده یاسوج - دهدشت جان ۷ نفر را گرفت

مدیر مرکز حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری در منطقه سرفاریاب محدوده پیچ های آب حیات در جاده یاسوج -دهدشت هفت نفر جان باختند که سه نفر از قربانیان این حادثه کودک بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سانحه رانندگی در جاده یاسوج - دهدشت جان ۷ نفر را گرفتجلال پورانفرد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سانحه ساعت ۱۸و ۳۵ دقیقه امروز در جاده ارتباطی یاسوج به دهدشت رخ داد.
وی افزود: بلافاصله سه دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر برای انتقال جان باختگان و مصدومان این حادثه به محل اعزام شدند.
پوران فرد بیان کرد: در این سانحه هفت نفر کشته و ۲ نفر مصدوم دیگر حادثه نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند که وضعیت آنها مطلوب نیست.

وی عنوان کرد: ۶ فوتی حادثه از یک خانواده هستند و جان باختگان این حادثه اهل روستای طسوج شهرستان چرام بوده اند.

روز گذشته نیز راننده خودروی پژو پارس به سبب بی توجهی به قوانین پارک خودرو در آبشار یاسوج واقع در این استان جان خود را از دست داد.

حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.
افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تعداد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی سال گذشته این استان را ۱۶۳ نفر ذکر کرد که ۱۵ نفر از این تعداد در حدفاصل دشت روم تا تنگاری بوده است.
بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

نظرات بینندگان