arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - 18 خرداد 98

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آتش‌سوزی در ‏حرم حضرت معصومه (س) خاموش شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۲۳:۲۵

بخشی از حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) که آتش گرفته بود، با حضور سریع یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی حرم و خودروهایی از سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم، بدون هیچ تلفاتی، خاموش شد.

به گزارش ایسنا، دقایقی پیش محل دپوی کارتن‌های ویژه نمازگزاران در صحن اتابکی حرم حضرت معصومه (س)، به سبب بی‌احتیاطی یکی از زوار و پرتاب ته‌سیگار آتش گرفت

وزیر خارجه آلمان برای تضمین در خصوص «اینستکس» به ایران سفر می‌کند
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۲۲:۱۳

رسانه‌های آلمان در آستانه سفر وزیر امور خارجه این کشور به منطقه و ایران نوشت که هدف از سفر «هایکو ماس» به تهران دادن تضمین‌ها به طرف ایرانی در خصوص کانال مالی «اینستکس» است.

روزنامه «دی ولت» آلمان در این باره نوشت که طرحی که قرار است ماس به ایران پیشنهاد بدهد، شامل حفظ آرامش، خویشتن‌داری و حفظ توافق برجام از سوی تهران است.

دستور جهانگیری به وزیر صنعت، برای کاهش قیمت خودرو
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۹:۴۲

لایو خبر - 18 خرداد 98

اسحاق جهانگیری با تاکید بر لزوم تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در چارچوب سیاست‌های دولت و ستاد تنظیم بازار، از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست تا نسبت به ساماندهی تقاضای واقعی و افزایش تولید خودرو اقدام کند.

جهانگیری در هامش نامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص التهاب ایجاد شده در بازار خودرو و افزایش بی رویه قیمت‌های محصولات ایران‌خودرو و سایپا، از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست ضمن تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در چارچوب سیاست‌های دولت و ستاد تنظیم بازار، کاهش قیمت خودرو را از طریق حذف رانت برای گروه‌ها و افراد خاص و نیز افزایش تولید و ساماندهی تقاضای واقعی دنبال کند.

وی همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد تا ضمن پیگیری اقدامات فوق، پاسخ نامه سازمان بازرسی کل کشور را نیز ارسال کند.

سردار رحیمی: ۵۴٧ رستوران لاکچری در ‎تهران، طی ۱۰ روز گذشته ‏پلمپ شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۷:۲۱

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: در ۱۰ روز گذشته کنترل واحد‌های صنفی از جمله سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های لاکچری که اقدام به تبلیغات نامتعارف در فضای حقیقی و مجازی می‌کردند و در اماکن خود موسیقی غیرمجاز پخش کرده و لهو و لعب پخش کردند انجام شد. در این راستا ۵۴۷ واحد رستوران لاکچری که شئونات را رعایت نمی‌کردند پملب شدند همچنین ۱۱ نفر متخلف شناسایی و دستگیر شدند.رعایت شئونات اسلامی جزو موضوعاتی است که پلیس همواره با آن توجه کرده و جزو ماموریت و مسئولیت اصلی پلیس است.

پرونده نجفی به دادگاه کیفری یک ارسال شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۶:۵۸

بر اساس آنچه دادستانی تهران پیشتر اعلام کرده، اتهامات نجفی در کیفرخواست صادره از سوی دادسرای جنایی، قتل‌عمد میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص است.

علی القاصی‌مهر دادستان تهران گفته است: پرونده مطروحه از جهت قانونی یک پرونده قتل خانوادگی محسوب می­‌شود که متأسفانه نظایر آن در طول سال اتفاق می‌­افتد، لذا متذکر می­‌شوم در خصوص این قبیل پرونده­‌ها از اظهار نظرهای حاشیه‌ساز و غیرکارشناسی خودداری شود.

هفتم خرداد امسال بود که محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از به قتل رسیدن همسر دوم محمدعلی نجفی خبر داد.

استراماچونی با قراردادی یکساله سرمربی استقلال شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۵:۱۱

لایو خبر - 18 خرداد 98

مربی ایتالیایی در نشست امروز هیات مدیره استقلال توسط فتحی به اعضا به عنوان سرمربی جدید آبی پوشان معرفی شد.

در نشست امروز، مدیرعامل باشگاه استقلال گزارشی از روند مذاکره با سرمربی ایتالیایی را به اعضا ارائه کرد و تصمیم گیری شد که مسئولان باشگاه استقلال برای عقد قرارداد رسمی با این مربی یا راهی ترکیه شوند و یا اینکه از وی دعوت کنند به تهران سفر کند.

قرارداد مالی استراماچونی برای یک فصل تنظیم شده و برای فصل دوم باید به تائید مدیران باشگاه استقلال برسد.

بانک مرکزی: خبر ادغام بانک‌های خصوصی کذب است
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۵:۱۰

بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به انتشار شایعه‌ای در فضای رسانه ای کشور مبنی بر ادغام برخی بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، به آگاهی می رساند بانک مرکزی در حال حاضر، تنها پروژه ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح را دنبال می کند.

مسکو: معامله با آمریکا و اسرائیل برای خروج ایران از سوریه را رد کرد
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۵:۰۹

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت‌وگوی ایران و آمریکا را نیازمند «میانجی» ندانست و اعلام کرد، شایعه پیشنهاد معامله آمریکا و اسرائیل با مسکو برای خروج ایران از سوریه «مضحک» است.

در هفته گذشته روزنامه‌های اسرائیلی و سعودی این شایعه را منتشر کردند و مدعی شدند آمریکا و اسرائیل به روسیه پیشنهاد کرده‌اند که در مقابل امتیازاتی متعهد شود ایران از سوریه خارج می‌شود. این رسانه‌ها از این مسئله به نام «معامله سه‌جانبه» یاد کرده بودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین به الجزیره گفت که «گفت‌وگو بین آمریکا و ایران، نیازمند اراده سیاسی آمریکاست» و دو کشور قادر به گفت‌وگوی مستقیم هستند و نیازی به «میانجی» ندارند.

‏حکم جالب برای مانتوفروشی که از ورود اتباع افغانستانی به مغازه جلوگیری کرده بود
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۵:۰۸

روح الله احمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد از صدور قرار تعلیق برای فروشنده مغازه مانتوفروشی که با نصب بنری از ورود اتباع افغانستانی به مغازه خود جلوگیری کرده بود خبر داد و گفت: این فرد که به دلیل توهین به اتباع افغانستانی یک روز بازداشت شده بود، مدعی شد که درصدد جبران عمل ناپسند خود برخواهد آمد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد با اشاره به اینکه مجازات تکمیلی متهم سه بند است، بیان کرد: در قرار تعلیق، متهم مکلف به عذرخواهی از اتباع افغانستانی در فضای مجازی، ارائه تخفیف ویژه به اتباع این کشور طی مدت سه ماه، درج موضوع تخفیف با نصب بنر و انجام پژوهش در خصوص سابقه تاریخی رابطه دوستی بین ایران و افغانستان شد.

شورای نگهبان لایحه «حمایت از کودکان و نوجوانان» را تایید نکرد
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۵:۰۵

لایو خبر - 18 خرداد 98

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که در انتظار نظرنهایی شورای نگهبان بود، از سوی این شورا به مجلس اعاده شد. این لایحه پس از نزدیک ۱۰ سال انتظار، ۲ مرداد ۹۷ به صحن علنی مجلس رفت تا با تصویب آن جلوی آسیب‌هایی مانند خشونت علیه کودکان گرفته شده و خلاءهای قانونی آن برطرف شود.

تکذیب سرپرستی زینی وند در وزارت آموزش و پرورش
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۲:۲۰

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور تاکید کرد که هنوز حکمی مبنی بر سرپرستی وزارت آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهور صادر نشده است.

پرویز اسماعیلی در مورد معرفی سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش در برخی سایت ها و نیز زیرنویس صدا و سیما، افزود: بارها تاکید کرده ایم که مرجع رسمی اعلام احکام یا برنامه های رئیس جمهوری، دفتر ایشان است و بویژه در موقعیت فعلی که با حساسیت های پایان سال تحصیلی همراه است، انتظار می رود که رسانه ها از گمانه زنی در این زمینه بپرهیزند.

واکنش شورای عالی امنیت ملی به میانجیگری «شینزو آبه»
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۲:۱۴

کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی نوشت: گفته می‌شود «شینزو آبه» به‌ عنوان میانجی از سوی آمریکا به ایران می‌آید، تلاش برای «بازگشت آمریکا به برجام و جبران خسارت‌های وارد شده به ایران» و «رفع تحریم‌های فراسرزمینی واشنگتن علیه کشورمان» که هر دو از اصول مورد پذیرش و تأکید جامعه بین‌المللی است می‌تواند تضمینی برای موفقیت این سفر باشد.»

پلیس: هیچ شماره‌ای برای اعلام گزارش بدحجابی داخل خودروها وجود ندارد
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۲:۱۳

سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت درباره شماره پیامکی که اخیرا از سوی برخی افراد ناشناس در فضای مجازی با عنوان "اعلام شماره پلاک خودرو و موتورسیکلت افراد بدحجاب به پلیس" منتشر شده است، گفت: هیچ شماره‌ای در این خصوص وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ما دنبال این هستیم تا ارتباط رایانه‌ای بین پلیس و مردم وجود داشته باشد و مانند سامانه 110 عمل کند اما در حال حاضر چنین چیزی در تهران بزرگ وجود ندارد. رحیمی بار دیگر تاکید کرد: آنچه که در فضای مجازی اعلام شده ارتباطی با پلیس ندارد و از سوی ما اعلام نشده است.

آمریکا: ترکیه تا ۹ مرداد فرصت دارد تا قرارداد اس۴۰۰ را لغو کند
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۲:۰۰

آمریکا در ضرب‌الاجلی تهدید کرده که چنانچه ترکیه تا تاریخ 9 مرداد آینده قرارداد جنجالی خود با روسیه را ملغی نکند، خلبانان ترکیه‌ای را که برای آموزش پرواز با جنگنده‌های اف-35 در این کشور به سر می‌برند از خاک خود اخراج می‌کند.

الن لرد، معاون وزیر دفاع آمریکا روز جمعه با اعلام این مطلب گفت پس از پایان این مهلت کشورش قرارداد ساخت تحت لیسانس اف-35 با شرکت‌های ترکیه‌ای را نیز لغو خواهد کرد.

زنگنه: گروه های همسو با زنجانی می‌خواهند نفت را زمین بزنند
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۱:۴۵

زنگنه، وزیر نفت در مصاحبه ای گفته: گروه های همسو با زنجانی می‌خواهند نفت را زمین بزنند؛ آتش توپخانه رفقای او شدید است.

مهمترین بخش های صحبت های او: فضا را برای بابک زنجانی‌ها باز نمی‌کنم

فعالیت‌های بسیاری انجام می‎دهیم که از رویه‌های متعارف خارج است اما برای آن اجازه گرفته‌ایم

تا روزی که تحریم ها برداشته شود درباره میزان فروش نفت چیزی نمی گویم

ناچار شوم اسرار زیادی درباره کرسنت فاش می کنم

چین بعد از ماه می هیچ نفتی از ایران برداشت نکرده

لاریجانی در سفر به چین، حامل نامه رهبری بود

عرضه ۲ میلیون بشکه نفت خام در بورس انرژی
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۱:۳۰

براساس اعلام بورس انرژی، سه شنبه هفته جاری ۲ میلیون بشکه نفت خام در بورس انرژی ایران عرضه می‌شود. قیمت پایه هر بشکه نفت خام سبک ایران عرضه در بورس انرژی ۶۷.۳۲ پریمیوم دلاری براساس نرخ سنا و متعاقب مکانیزم مصوب هیأت مدیره بورس انرژی ایران عرضه خواهد شد.

واکنش وزارت خارجه به تحریم پتروشیمی از سوی آمریکا
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۱:۰۷

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران گفت: تنها یک هفته صبر نیاز بود تا پوچ بودن ادعای رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران ثابت شود.

باهنر: بحثی برای ائتلاف با احمدی نژادنداشتیم
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۰۹:۴۴

محمدرضا باهنر درباره حضور احمدی نژاد در مراسم افطاری جامعه مهندسین و احتمال کاندیداتوری او گفت: این دعوت که واقعاً یک دعوت عام بود و ایشان در همان قالب به مراسم تشریف آوردند. اما در جریان اصولگرایی و حتی نو اصولگرایی تاکنون هیچ بحثی برای ائتلاف با آقای احمدی‌نژاد انجام نشده و بعید می‌دانم که صحبتی هم پیش آید. از طرفی پیش‌تر فعالیت‌ها و حضور آقای احمدی‌نژاد هم برای ریاست‌جمهوری انجام شده بود که منتفی شد اما اینکه ایشان برای انتخابات مجلس بخواهد با حزبی به میدان بیاید یا نه را باید صبر کنیم و ببینیم.

او درباره علت حضور احمدی نژاد توضیح داد: مسئله خیلی کوچکی از نظر اجتماعی بود. شوهر همشیره بنده که پدر آقای ثمره هاشمی می‌شود، حدود ۲۵ روز قبل فوت کرده بود و آقای احمدی نژاد هم از آنجا که با آقای ثمره‌هاشمی برو و بیایی دارند و ارتباطشان خوب است، از تهران برای مراسم ختم به کرمان آمدند. همچنین در مراسم ختمی که در مسجد نور تهران برگزار شد هم حاضر شدند و همانجا از من پرسیدند دعوتتان برای افطاری جامعه اسلامی مهندسین جدی است یا نه؟ من هم گفتم بله؛ ما دعوت کرده‌ایم و هرکس بیاید خوب است که ایشان هم بر همین اساس تشریف آوردند. بنابراین فکر نمی‌کنم علتی جز برای همان رفت‌وآمدهای مرسومی که گفتم، وجود داشته باشد. ضمن اینکه فکر نمی‌کنم خود احمدی‌نژاد هم میلی برای رفت‌وآمد با اصولگرایان داشته باشد.

ادعای بولتون: ایران پولش را صرف «تأمین مالی و هدایت تروریسم» می‌کند
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۰۹:۴۳

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی توییتری مدعی شد: ایران پولش را صرف «تأمین مالی و هدایت تروریسم» می‌کند که منجر به مشکلات جدی اقتصادی شده و بدتر می‌شوند.

وی در ادامه با بیان این که رئیس جمهور [دونالد ترامپ] به ایران فرصتی برای یک آینده بهتر داده است، مدعی شد که اما اول این حکومت باید به آن‌چه «چهل سال حکم‌فرمایی ترور» می‌خواند، پایان دهد.

فراستی: آقای آشنا! لطفا در حیطه ما دخالت نکنید!
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۰۹:۴۲

مسعود فراستی در آغاز میز نقد برنامه هفت حرفهای جالبی خطاب به حسام الدین مطرح کرد.

فراستی گفت : جناب آشنا معاون ریاست جمهوری راجع به سریالی که امریکایی است نظر دادند. چون این حیطه ماست نه حیطه ایشان پس لطفا در حوزه ما دخالت نکنند همانطور که ما وارد سیاست نمیشویم، چون این سریال بسیار بد است و موضوع بسیار التهاب دارد که بسیار تیپیکال است و قادر نیست مسئله به این مهمی را منتقل کند. آمریکایی ها طبق معمول از این موضوع استفاده میکنند تا بگویند ما به حقیم! جمله ای که آقای آشنا خوششان امده این است که آیا حاضر هستند تاوان دروغ های خود را بپردازند!

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۰۸:۴۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا ببینید.

نظرات بینندگان