arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸

تجهیز خودروهای گشتی به سامانه پلاک‌خوان در دستورکار پلیس

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به افزایش 100 درصدی واگذاری دوربین های پلاک خوان به پلیس آگاهی استان های سراسر کشور، گفت: پلیس قصد دارد در آینده ای نزدیک با افزایش تعداد دوربین ها، نسبت به رصد سارقان در هر نقطه کشور اقدام کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به افزایش 100 درصدی واگذاری دوربین های پلاک خوان به پلیس آگاهی استان های سراسر کشور، گفت: پلیس قصد دارد در آینده ای نزدیک با افزایش تعداد دوربین ها، نسبت به رصد سارقان در هر نقطه کشور اقدام کند.

 سردار محسن حسن خانی یکی از اولویت های مهم پلیس آگاهی در حوزه مبارزه با سرقت را بکارگیری دوربین های پلاک خوان به منظور کشف خودروهای مسروقه بیان کرد و با اشاره به آغاز فعالیت سامانه های پلاک خوان از سال ۸۵ در پنج استان کشور ، گفت: در سال 91، نسل جدید این دوربین ها با همکاری شرکت های دانش بنیان طراحی و به تعدادی از استان ها اختصاص یافت.

وی بااشاره به افزایش 100 درصدی واگذاری دوربین های پلاک خوان به پلیس آگاهی استان های سراسر کشور در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: این دوربین ها در مناسبت های مختلف همچون اربعین، تعطیلات نوروز و ... عملکرد مطلوبی داشته اند و پلیس قصد دارد در آینده ای نزدیک با افزایش تعداد دوربین ها، نسبت به رصد سارقان در هر نقطه کشور اقدام کند.

وی نقش دوربین‌های پلاک خوان را در افزایش سرعت عمل کارآگاهان پلیس آگاهی و ارتقای سطح کشفیات تاثیرگذار دانست و گفت: پلیس آگاهی در سالیان اخیر موفقیت های چشمگیری در راستای کشف علمی جرایم و به کارگیری تجهیزات نوین به دست آورده و با افزایش و تجهیز خودروهای گشتی به سامانه پلاک خوان، شناسایی و استرداد سریع اموال مردم را در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه سرقت خودرو در برخی از موارد، سبب سرعت بخشیدن به سایر جرایم از جمله سرقت های مغازه، منزل، آدم ربایی، قتل و ... می شود، تصریح کرد: پلیس آگاهی ناجا در راستای ناامن کردن محیط برای سارقان در نظر دارد عرصه را بر سارقان خودرو تنگ کند؛ به نحوی که در هر نقطه ای که قصد تردد داشته باشند تحت رصد دوربین های پلاک خوان قرار گرفته و بلافاصله با آنان برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار حسن خانی به شهروندان توصیه کرد: از پارک خودرو در معابر تاریک و خلوت خودداری و در صورت امکان، نسبت به پارک وسیله نقلیه خود در پارکینگ های عمومی اقدام کنند.

نظرات بینندگان