arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

آیا اپل مپ از گوگل مپ تقلید می کند؟ / رقابتی کم رمق و نه چندان جدی

نقشه اپل یا اپل مپ در جدیدترین به روزرسانی سیستم عامل اپل یعنی در نسخهiOS 13  با تغییراتی همرا شده است. تغییراتی که به اعتقاد بسیاری از کاربران به شدت تداعی گر و مشابه تغییرات گوگل مپ است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نقشه اپل یا اپل مپ در جدیدترین به روزرسانی سیستم عامل اپل یعنی در نسخهiOS 13  با تغییراتی همرا شده است. تغییراتی که به اعتقاد بسیاری از کاربران به شدت تداعی گر و مشابه تغییرات گوگل مپ است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شاید برای بررسی درست و دقیق تفاوت و شباهت های گوگل مپ و اپل مپ باید به روزهای نخست طراحی اپل مپ در سال 2012 باز گردیم.

گوگل مپ به طور مرتب  در فهرست برترین و محبوب ترین برنامه های آیون و کاربران محصولات اپل جای می گیرد. این در حالی است که کاربران اپل ترجیح می دهند برای ردیابی و مسیریابی خود از گوگل مپ استفاده کنند نه اپل مپ. اما به نظر می رسد اپل برای حل این مشکل به دنبال به روزرسانی ها و دستورالعمل هایی جدید است تا شرایط را به نفع خود تغییر دهد.

در به روزرسانی iOS 13 ، اپل مپ به طور کامل بازسازی شده است و نقشه جدید  با اطلاعات دقیق تر درباره زمین، از جمله جاده ها، سواحل، پارک ها و ساختمان ها،ارائه شده است. درواقع اپل قصد دارد شرایط را به شیوه ای تغییر دهد که کاربران گوگل را به عنوان تنها گزینه مسیریابی خود در ذهن داشته باشند.

نسخه جدید نفشه اپل مکان های مورد علاقه کاربر را بر روی صفحه نمایش به شکل سریع نشان می دهد و البته فهرست هایی از مکان های مورد علاقه کاربر را ایجاد می کند که قابل اشتراک خواهند بود. برای مثال اشتراک گذاری فهرست رستوران های مورد علاقه شما در نیویورک با دوستانتان در واشنگتن امکان پذیر خواهد شد.

افزون بر این اپل مپ در نهایت نسخه ای از ویژگی مشهور Street View گوگل را ارائه می دهد که شامل دید 360 درجه ای از محیط اطراف است. این در حالی است که گوگل تصاویر مشابه  را بیش از 10 سال پیش در سال 2007 به گوگل مپ افزود. درواقع این اطلاعات بیش از یک دهه پیش برای جمع آوری داده های نمای خیابان فعال بوده اند.

از سوی دیگر در حالی که ویژگی های مهم گوگل مپ برای کابران ساکن مناطقی از ایالات متحده، بسیاری از نقاط اروپا، استرالیا و آمریکای جنوبی، هند، ژاپن و برخی نقاط روسیه فعال است، اما این ویژگی ها در اپل مپ فعلا برای آمریکایی ها فعال است و پیشبینی می شود تا پایان سال 2019 نیز وارد دیگر کشورها نشود.

حتی ویژگی اشترک گذاری و گلچین مکان ها با دوستان نیز از سال 2017 در اختیار کاربران گوگل قرار داشته و جدید نیست.  بر همین اساس است که بسیاری از افراد معتقدند رقابت گوگل مپ و اپل مپ درواقع یک رقابت کم رمق است که صرفا با ارائه قابلیت های تکراری از سوی اپل دنبال می شود.

نظرات بینندگان