arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

پارسال بیش از 800 هزار عابر غیرمجاز در مرزهای کشور دستگیر شدند

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با تلاش مرزبانان طی سال گذشته بیش از 800 هزار عابر غیرمجاز در مرزهای کشور دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پارسال بیش از 800 هزار عابر غیرمجاز در مرزهای کشور دستگیر شدندسردار قاسم رضایی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق مرزی ماکو و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقابله با ترددهای غیرمجاز از مرزهای جمهوری اسلامی به داخل یا خارج کشور از وظایف ذاتی مرزبانی است و این امر با جدیت در سال جاری نیز دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ۷۰ هزار عابر غیرمجاز طی سال گذشته در مرزهای آذربایجان غربی دستگیر شدند، بیان کرد: اقدامات مؤثری طی سال های اخیر در حوزه مقابله با ترددهای غیرمجاز در مرزهای کشور انجام شده که بسیار نتیجه بخش بوده است.
وی اضافه کرد: گاهی اوقات اتباع بیگانه در پی انتشار فراخوان‌هایی در اروپا از طریق ایران به سمت این قاره سرازیر می‌شوند و مرزبانی در این موارد نیز با هرگونه تردد غیرمجاز و بدون پاسپورت و برگه قانونی به دلیل وقوع جرم، به صورت قانونی برخورد می کند.
وی ادامه داد: برخورد با متخلفان و متجاوزان به مرزهای جمهوری اسلامی در تمام مرزهای آبی کشور از خلیج فارس تا دریای عمان و مرزهای خاکی شرق و غرب کشور با جدیت دنبال خواهد شد.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به تبادل اطلاعاتی با کشور ترکیه برای مقابله با تردد متجاوزان مرزی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: هماهنگی و تبادل اطلاعاتی مناسبی بین دو کشور وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به اینکه مقابله با متجاوزان مرزی هزینه زیادی برای مرزبانی دارد، اضافه کرد: اهمیت این موضوع در ابعاد مختلف قابل بررسی است.
به گزارش ایرنا طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خود مختار نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد

نظرات بینندگان