arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - 20 خرداد 98

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتقاد محمود صادقی از کرباسچی: اگر از مشکلات نجفی خبر داشتید، چرا کارگزارانی‌های شورا هم به نجفی رای دادند؟
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۹:۵۶

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اظهارات کرباسچی مبنی بر هشدارش درخصوص وضعیت نجفی گفت: احتمالا آقای کرباسچی در ذهن خود مسائلی را داشته‌اند اما وقتی ابراز نکرده‌ است، نمی‌تواند بر اساس این عدم اطلاع، اشخاص را مذمت کند.

وی افزود: نکته قابل ذکر این است که نجفی در بین گزینه‌های شهرداری، 21 رای را کسب کرده است و حتی مهندس محسن هاشمی نیز به نجفی رای داده است. از آنجایی که محسن هاشمی نزدیک ترین فرد به کرباسچی بوده است، رای هاشمی به نجفی نشان می‌دهد کارگزارانی‌ها نیز به شهردار شدن نجفی رای داده‌اند.اگر اطلاعاتی در خصوص مشکلات نجفی برای شهردار شدن وجود داشت، کارگزارانی‌های شورای شهر باید مخالف می‌کردند و نجفی رای نمی‌دادند، به همین جهت می‌توان گفت اظهارات آقای کرباسچی به جا نیست.

سخنگوی وزارت خارجه: گفتگوی ظریف و وزیر خارجه آلمان سازنده بود/ اروپا و آلمان می‌توانند با اقدامات و ابتکارات عملی به حفظ برجام کمک کنند
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۸:۵۱

لایو خبر - 20 خرداد 98

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه در توییتر خود نوشت: وزرای خارجه ایران و آلمان امروز درخصوص روابط دیرینه و دوستانه دوجانبه ازجمله برجام و کاهش تنش در منطقه گفتگوی خوب، صریح و سازنده‌ای داشتند. معتقدیم برغم کارشکنی‌های آمریکا، اروپا و آلمان می‌توانند با اقدامات و ابتکارات عملی به حفظ برجام و تقویت صلح و ثبات در منطقه کمک کنند.

آمانو: سرعت تولید اورانیوم ایران افزایش یافته است
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۷:۳۵

مدیر کل آژانس که بعد از جلسه شورای حکام در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد تأیید کرد که ایران علی‌رغم افزایش اندک میزان ذخایر اورانیوم خود در در سه ماه منتهی به ماه مه تولید این ماده را افزایش داده است.

او در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: «بله. نرخ تولید [اورانیوم ایران] افزایش یافته است. من از تنش‌های رو به فزونی بر سر مسائل هسته‌ای ایران نگران هستم. همان‌طور که همیشه تأکید کرده‌ام تعهدات هسته‌ای که ایران به موجب برجام به آن التزام یافت دستاوردی قابل توجه برای راستی‌آزمایی هسته‌ای است.

ویلموتس: باید فوتبال زیبا همراه با کسب نتیجه را به نمایش بگذاریم/ از باختن نفرت دارم
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۶:۵۷

دیدار تیم‌های ملی فوتبال کره‌جنوبی و ایران فردا (سه‌شنبه) ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه جام جهانی سئول برگزار می‌شود. مارک ویلموتس، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران عصر دوشنبه در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: من نمی‌توانم این را بگویم که تیم فوق‌العاده‌ای خواهم ساخت.

ما باید به آینده نگاه کنیم و نگاه رو به جلویی داشته باشیم. برای این که به اهداف‌مان برسیم نیاز به انجام بازی‌های دوستانه داریم. از بازی دفاعی باید اجتناب کنیم. باید بتوانیم فوتبال زیبا و همراه با کسب نتیجه را به نمایش بگذاریم. مهم‌ترین مساله این است که شرایطی را ایجاد کنیم که باعث پیشرفت تیم و رسیدن به این اهداف شود. فلسفه ما در همان بازی نخست مقابل سوریه مشخص شد.

ویلموتس در پایان در پاسخ به احتمال هم‌گروه شدن ایران و کره جنوبی در انتخابی جام جهانی قطر گفت: این که دو تیم قدرتمندی چون ایران و کره‌جنوبی رقیب هم هستند و با هم هم‌گروه شوند اتفاق خوبی است و باعث پیشرفت دو تیم می‌شود. من تمام تلاشم را می‌کنم که فردا ایران، کره را شکست دهد ولی باید تمام تلاشم را بکنم که شکست نخورم و با سیل انتقادات روبه‌رو نشوم. من از باختن نفرت دارم و دوست دارم بتوانم همواره با تیم ایران نتایج خوبی کسب کنم.

کاهش قیمت خودرو همچنان ادامه دارد/ کاهش ۱۵ میلیونی ساندرو استپ وی +قیمت
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۵:۵۲

لایو خبر - 20 خرداد 98

در حال حاضر کاهش قیمت در خودرو‌های داخلی به مدار ۲۲ میلیون تومان رسیده است به نحوی که قیمت ساندرو استپ‌وی از ۲۰۵ میلیون به ۱۹۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتومات از ۱۷۹ میلیون به ۱۶۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۸۳ میلیون به ۷۸ میلیون تومان، سمند ال‌ایکس از ۸۶ میلیون به ۸۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۹۶ میلیون به ۸۶ میلیون تومان، H۳۰ از ۱۵۰ میلیون تومان به ۱۲۸ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۱۶ میلیون به ۱۰۴ میلیون تومان رسیده است.

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۲۰ خرداد ۹۸
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۴:۲۱

لایو خبر - 20 خرداد 98

سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۴۴۲ هزار تومان و طلای ۱۸عیار هم ۴۰۹ هزار و ۸۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.صرافی‌های بانک‌ها هم‌اکنون قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

ظریف: امادگی داریم اقدامات خود را حسب میزان اقدامات عملی شرکای خود به عقب برگردانیم
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۳:۳۴

لایو خبر - 20 خرداد 98

ظریف در نشست خبری با همتای آلمانی خود با اشاره به کاهش تعهدات برجامی ایران و ضرب الاجل 60 روزه به اروپا گفت : اقدامات جدید جمهوری اسلامی ایران منطبق بر حقوق شناخته شده اش در ماده 36 است. ما آمادگی داریم این اقدامات را ادامه دهیم، متوقف کنیم یا بازگشت دهیم؛ حسب میزانی که شرکای ما نسبت به تعهداتشان در برجام اقدام عملی کنند.

وزیر خارجه آلمان: منفعت در این است که برجام و مذاکره با اروپا حفظ شود؛ تهران هم این موضوع را به رسمیت بشناسد
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۲:۴۹

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که بامداد امروز به منظور دیدار با مقامات ایرانی و رایزنی درباره آینده توافق هسته‌ای با ایران (برجام) وارد ایران شد گفت که من معتقدم که منفعت سیاسی و راهبری در این است که این توافق و نیز مذاکره با اروپا حفظ شود و این موضوع را باید تهران هم به رسمیت بشناسد.

سخنگوی قوه قضائیه: نتیجه دادگاه نجفی در گرو مطالبه اولیای دم است
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۱:۳۹

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده قتل میترا استاد گفت: ما هیچ پیش داوری نسبت به این پرونده نداریم و نتیجه پرونده دایر بر مطالبه اولیای دم، اسناد و مدارک، دفاعیات متهم و وکلای او و در نهایت تصمیم هیئت قضایی شعبه رسیدگی کننده است.

میشل عون: برای «نزار زکا» پیش روحانی پادرمیانی کردم
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۱:۳۲

لایو خبر - 20 خرداد 98

«میشل عون» رییس جمهور لبنان اعلام کرده است: «از زمانی که نزار در تهران بازداشت شد، نامه‌ها و درخواست‌هایی [برای کمک به آزادی وی] دریافت کردم. با خانواده وی نیز دیدار داشتم و مذاکرات ناموفقی که برای تبادل انجام شد، دنبال می‌کردم. زمانی که دریافتم مسأله وی نباید طول بکشد دست به کار شدم».

عون توضیح داد: نزار قبل از اینکه آمریکایی باشد، لبنانی است و نباید تنهایش گذاشت. نزد رئیس‌جمهور ایران حسن روحانی (برای آزادی وی) پادرمیانی کردم و وی [با درخواست من برای پیگیری موضوع] موافقت کرد. «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی را مأمور کردم تا هر آنچه لازم است در این باره انجام دهد، وی مرد این مأموریت‌هاست».

لاریجانی: کمیسیون امنیت پارتی مختلط در سفارت انگلیس را پیگیری کند
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۱:۳۰

در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه موافقتنامه همکاری بین گمرک ایران و ویتنام، علیرضا سلیمی با اشاره به برگزاری پارتی مختلط در سفارت انگلیس اظهار داشت: در کشور ما سفارتخانه‌ای پارتی مختلط برگزار می‌کند و هنرمندنماها شرکت می‌کنند و در ماه مبارک رمضان مشروب سرو می‌شود؛ جای تعجب دارد.

وی با بیان اینکه دولت انگلیس از هر ابزاری برای برخی مسائل استفاده می‌کند، گفت: این سفارتخانه یک روز مراسم افطاری می‌گیرد و روز دیگر پارتی مختلط برگزار می‌کند.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون امنیت ملی خواست این موضوع را پیگیری کند.

موسوی: درخواستی از روسیه برای خرید «اس ۴۰۰» نداشتیم
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۱:۲۸

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری در پاسخ به سوالی تصریح کرد: درخواستی از روسیه برای خرید «اس ۴۰۰» نداشتیم فعلا احساس نیازی به این سامانه نداریم، متخصصان ما سامانه‌هایی طراحی کردند که دست‌کمی از این سامانه‌ها ندارد.

برادر میترا استاد خطاب به علی مطهری: سه روز فرصت می‌دهم عذرخواهی کنید، وگرنه شکایت می‌کنم
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۱:۲۷

مسعود استاد با نوشتن متنی در صفحه اینستاگرام خود به یادداشت علی مطهری درباره قتل خواهرش، میترا استاد، واکنش نشان داد. علی مطهری، نماینده مجلس، مدتی پیش در واکنش به قتل میترا استاد توسط همسرش، علی نجفی، در بیانیه‌ای گفته بود: اخبار رسیده و صحبت‌های آقای نجفی نشان می‌دهد در کشور پرستوهایی وجود دارند که گرد سیاسیونی که منتقد یا مخالف به شمار می‌روند، به پرواز در می‌آیند و فیلم و عکس تهیه می‌کنند برای بستن دهان او. حال این که این روش‌ها برای یک مسلمان حرام است.

مسعود استاد در اینستاگرام خود ضمن منتشر کردن صفحه عقدنامه خواهرش با محمدعلی نجفی، از علی مطهری خواست به دلیل اعلام شائبه «پرستو» بودن میترا استاد، از اولیای دم عذرخواهی کند و نوشت: وکیل و نماینده عزیز، همسر شرعی با عقد دائم پرستو نیست.

لایو خبر - 20 خرداد 98

اینترسپت: حشمت علوی چهره ضد ایرانی و مشهور توییتر وجود خارجی ندارد
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۱:۲۴

«اینترسپت» گزارش داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال 2018 به دنبال خروج از توافق هسته ‏ای با ایران بود. به همین خاطر مقامات ارشد آمریکایی باید راهی برای توجیه این ‏اقدام خود پیدا می کردند. کاخ سفید ادعا کرد که توافق هسته ای برجام به ایران ‏اجازه داد تا بودجه نظامی خود را افزایش دهد.

کاخ سفید از مقاله ای برای توجیه تصمیم خود در قبال توافق برجام استفاده کرد. ‏اما یک مشکل اساسی وجود دارد. دو منبع موثق در مصاحبه با ما فاش کردند که حشمت علوی یک هویت ‏ساختگی است. این هویت جعلی برای پیاده سازی یک عملیات پروپاگاندا علیه ‏ایران خلق شد. ‏

ابهام در انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم ملی امید
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۱:۰۰

لایو خبر - 20 خرداد 98

حمید استیلی گفت: فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال امید ایران انتخاب شده است.

مدیر تیم فوتبال امید ایران افزود: از بین گزینه‌هایی که داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که فرهاد مجیدی با نتایج خوبی که در ۵ بازی استقلال روی نیمکت آبی پوشان به عنوان سرمربی گرفت و دانش فنی که دارد می‌تواند به امید‌های ایران کمک کند و او را برای نشستن روی نیمکت تیم امید انتخاب کردیم.

با این حال، یک منبع آگاه در کمیته ملی المپیک اعلام کرد که انتخاب مجیدی به‌عنوان سرمربی تیم امید را به رسمیت نمی‌شناسیم.

پراید ۱۳۱ بالاتر از ۴۳ میلیون تومان خریدار ندارد
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۹:۴۶

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: قیمت خودروی ۴۰۵ هر چند از سوی برخی سایت‌ها ۸۵ میلیون تومان اعلام شده است اما همکاران ما این خودرو را بالاتر از ۸۰ میلیون تومان نمی‌خرند. موتمنی با اشاره به اینکه قیمت پژو پارس نیز از ۱۱۵ میلیون تومان ابتدا به ۱۰۴ میلیون تومان و سپس به ۹۸ میلیون تومان رسید، گفت: خودروی پژو پارس امروز بالاتر از ۹۴ میلیون تومان خریدار ندارد و احتمالا با طی همین روند به ۸۶ میلیون تومان خواهد رسید.

او درباره قیمت کنونی خرد و فروش پراید گفت: پراید ۱۳۱ هر چند ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورده است اما بالاتر از ۴۳ میلیون تومان خریدار ندارد و به زودی بر همین قیمت تثبیت می شود. به گفته وی پژو ۲۰۶ نیز به شدت با کاهش قیمت روبروست. او در این خصوص افزود: این خودرو پیش تر به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان رسید اما امروز کسی ان را بالاتر از ۹۰ میلیون تومان نخرید و در روزهای اینده قیمت این خودرو ۸۲ میلیون تومان می شود. به گفته وی کف قیمتی ۲۰۶ همان ۵۸ میلیون تومانی است که در بهمن ماه سال گذشته در بازار بود.

دفاع کیهان از میترا استاد: او آدمی فرودست و شهروندی درجه 2 بود
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۹:۴۵

کیهان نوشت: در همین جنایت اخیر بی‌پروا، قاتل را تبرئه کردند و زن جوان قربانی را آماج انواع تهمت قرار دادند. چرا؟ چون [نجفی] هم‌قبیله‌ای است و می‌تواند مهریه‌ای معادل 6 میلیارد تومان تعیین کند و خانه‌ای در یک برج گران‌قیمت در شمال شهر تهیه نماید، و دومی از فرودستان و شهروندان دون‌پایه و درجه 2 محسوب می‌شود. بنابراین روا داشتند که یک جا، حقوق و اخلاق و وجدان و شرافت و صداقت و انسانیت را لگدمال کنند.

کسانی که جنایت مسلم را با وجود اعتراف قاتل، انکار و توجیه و تقدیس کردند؛ چرا نتوانند دروغ تقلب 11 میلیونی را در انتخابات 88 بگویند، جشن چهل میلیونی ملت را تبدیل به بحران کنند، گرای تحریم‌های فلج‌کننده را به دشمن بدهند، و آخر سر، خود را میانجی مذاکره و منجی اقتصاد جا بزنند؟

کیهان: می‌خواهند بگویند ببینید اگر با ترامپ مذاکره کنیم، چه می‌شود
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۹:۳۵

روزنامه کیهان نوشت: مقامات آلمان مدعی شده‌اند که هدفشان از سفر به تهران، واسطه‌گری در راستای حفظ برجام و کاهش تنش میان ایران و آمریکا است.این در حالی است که آلمان کشوری است که به پادوی آمریکا مشهور است.

این روزنامه نوشت: در روزهای اخیر و همزمان با سفر مقامات ژاپنی و آلمانی به تهران، یک جریان سیاسی خاص با فضاسازی کاذب اینگونه وانمود کردند که این دو سفر موجب شده تا دلار سیر نزولی به خود گرفته و همچنان در حال کاهش است. این جریان سیاسی در پی آن است تا در ادامه اینگونه القاء کند که سفر واسطه‌های آمریکا به ایران، قیمت دلار را اینگونه کاهش داد، حالا ببینید اگر با ترامپ مستقیم مذاکره کنیم، چه شود!

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۸:۴۶

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا ببینید.

نظرات بینندگان