arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

ارتباط کمبود ریزمغذی‌ها با افت کیفیت خواب

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد خواب نامطلوب و بی‌کیفیت با تغذیه نامناسب مرتبط است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد خواب نامطلوب و بی‌کیفیت با تغذیه نامناسب مرتبط است.

گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا با بیان اینکه این دو فاکتور با یکدیگر ارتباط دارند، اظهار داشتند: در این مطالعه دو گروه از افراد که مدت زمان خواب آنان بیش از هفت ساعت و کمتر از هفت ساعت در شبانه‌روز بوده مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد افرادی که کمتر از هفت ساعت در شب می‌خوابند به طور میانگین میزان کمتری از مواد مغذی حاوی ویتامین‌های A، D و B1 همچنین منیزیم، کلسیم و روی مصرف می‌کنند.

همچنین متخصصان در این بررسی دریافتند که تعداد بیشتری از مواد مغذی با افت کیفیت خواب در زنان ارتباط دارد اما این تعداد در صورت مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای کاهش پیدا می‌کند. در حقیقت، مصرف مکمل‌ها می‌تواند به فرد کمک کند تا مواد مغذی مورد نیاز بدن را که از طریق رژیم غذایی تامین نمی‌شود، دریافت کند.

یکی از محققان این مطالعه گفت: یافته‌های بدست آمده حاکی از آن است افرادی که مدت زمان کمتری می‌خوابند می‌توانند از طریق رژیم غذایی و مکمل‌ها این نیاز تغذیه‌ای خود را تامین کنند. علاوه بر این، کمبود مواد مغذی در اختلالات خواب و افت کیفیت خواب نقش دارد.

مواد مغذی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که بدن به آن‌ها نیاز دارد اما قادر به تولید آن‌ها نیست. در نتیجه، ضروری است این مواد از طریق رژیم غذایی تامین شود. در سطح جهان میلیاردها انسان از حداقل یک کمبود مواد مغذی رنج می‌برد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، پیش از این نیز محققان در بررسی‌های خود بر نقش مواد مغذی در فرآیند رشد، پیشگیری از بیماری‌ها و روند درمان و عملکرد مطلوب بدن تاکید کرده بودند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان