arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

وزیر خارجه آلمان در نشست خبری با ظریف: تبادل نظرات در این شرایط بسیار ضروری بود / تشدید تنش‌ها در منطقه به نفع هیچ کس نیست

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان که به تهران سفر کرده است، پس از دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان تأکید کرد که تشدید تنش‌ها در منطقه به نفع هیچ‌ کس نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه آلمان در نشست خبری با ظریف: تبادل نظرات در این شرایط بسیار ضروری بود / تشدید تنش‌ها در منطقه به نفع هیچ کس نیست

وزیر خارجه آلمان که به تهران سفر کرده است، پس از دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان تأکید کرد که تشدید تنش‌ها در منطقه به نفع هیچ‌ کس نیست.

به گزارش فارس، «هایکو ماس» در نشست خبری با ظریف ضمن قدردانی از فرصت پیش آمده برای انجام گفت‌وگوها گفت که بسیار ضروری بود در این شرایط تبادل نظرات صورت بگیرد.

وزیر خارجه آلمان گفت که افزایش تنش در منطقه در راستای منافع هیچ کس نیست.

وی با اشاره به دیدارهای منطقه‌ای خود، افزود:« با تمام طرفین که در چند روز اخیر صحبت کردم، هیچ‌کس طرفدار این تنش‌ها در منطقه نبود و این پیام را از منطقه به ایران آوردم».

ماس همچنین تصریح کرد: امروز صحبت‌های فشرده‌ای درباره برجام و نحوه ادامه برجام داشتیم و موضع ما سه کشور اروپایی حمایت از برجام است البته معجزه‌ای نمی‌خواهیم بکنیم ولی در تلاش برای حفظ برجام هستیم.

وی گفت: درباره سوریه و یمن نیز صحبت کردیم، آلمان معتقد است که از طریق سازمان ملل این مسائل حل می‌شود و در راستای منافع ما و منطقه است که درگیری‌های نظامی متوقف شود.

وزیر خارجه آلمان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: آلمان همچنان از برجام حمایت می‌کند و معتقدیم رسیدن به این توافق کار درستی بوده است و خروج آمریکا باعث شد منافع اقتصادی ایران محقق نشود، ما و دیگر کشورهای اروپایی تلاش می کنیم امکان تجارت را فراهم کنیم و از طریق اینستکس شرکت‌های اروپایی در ایران فعالیت کنند، تلاش می‌کنیم تعهدات را اجرایی کنیم.

وی درباره اسرائیل نیز گفت: دوستی نزدیک ما و اسرائیل قابل بحث نیست و این حقی است که به گردن داریم و اینکه من امروز در ایران هستم این اصل تاریخی را تغییر نمی دهد.

وزیر خارجه آلمان در پاسخ به این سوال که شما دنبال کاهش تنش در منطقه هستید، ولی سلاح در اختیار کشورهای منطقه می‌گذارید، گفت: الان در سوریه و یمن جنگ است و اینجا جنگ نیست و همه تلاش خود را می‌کنیم که جنگی رخ ندهد. همه کشورهای منطقه و غیرمنطقه باید تلاش کنند جنگی رخ ندهد و در حال حاضر عضو شورای امنیت هستیم و در این خصوص تلاش می‌کنیم.

نظرات بینندگان