arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

فروش تابعیت مصری به خارجی‌ها در ازای ۱۰ هزار دلار

مجلس نمایندگان (پارلمان) مصر با اعطای تابعیت این کشور به اتباع خارجی در ازای دریافت ۱۰ هزار دلار موافقت کرد.رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی پارلمان مصر گفت که هدف از این قانون اعطای تابعیت در مقابل سرمایه‌گذاری است که به تحقق توسعه اقتصادی کمک خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مجلس نمایندگان (پارلمان) مصر با اعطای تابعیت این کشور به اتباع خارجی در ازای دریافت ۱۰ هزار دلار موافقت کرد.

به گزارش فارس، کمیسیون دفاع و امنیت ملی مجلس نمایندگان مصر با طرح اصلاح قانون اعطای تابعیت مصری به اتباع خارجی موافقت کرد.

«کمال عامر» رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی پارلمان مصر پس از برگزاری نشست این کمیسیون گفت که هدف از این قانون اعطای تابعیت در مقابل سرمایه‌گذاری است که به تحقق توسعه اقتصادی کمک خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «المصریون»، عامر افزود که این قانون شامل پنج ماده اصلی است و در ماده نخست بر منحصر کردن اعطای اقامت به سه دسته اعم از اتباع خارجی دارای اقامت ویژه، اتباع دارای اقامت عادی و اتباع دارای اقامت موقت تأکید شده است.

وی گفت که طبق ماده دوم این قانون شروط دریافت تابعیت مصری اعم از خرید یک مِلک دولتی یا خصوصی، آغاز یک پروژه سرمایه‌گذاری مطابق با قانون سرمایه‌گذاری و یا سپرد‌ه‌گذاری مبالغ مالی (ارز خارجی)، تشریح شده است.

به گفته وی، ماده سوم این قانون بر ایجاد واحدی در دولت به منظور بررسی تقاضای اخذ تابعیت مصری تأکید دارد که این واحد با تصمیم نخست‌وزیر تشکیل می‌شود و اعضای آن نمایندگان از وزارتخانه‌های خارجی، کشور، سرمایه‌گذاری، همکاری بین‌المللی و دستگاه‌های امنیتی مربوطه خواهد بود.

به موجب این ماده اتباع خارجی تقاضای اخذ تابعیت مصری را با مراجعه به این واحد و یا سایت اینترنتی خود مطرح کرده و مبلغ ۱۰ هزار دلار پرداخت خواهند کرد که پس از آن واحد مذبور به بررسی درخواست آنها می‌پردازد و در مدت زمان حداکثر سه ماه، به تقاضای آن‌ها پاسخ خواهد داد.

نظرات بینندگان