arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۱ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

هدفون های جدید سونی در راهند

سونی سعی دارد شکاف موجود بین سری هدفون‌های با بیس نسبتا قوی خود با دیگر محصولات قدرتمند خود را کم کند. سونی سری جدید هدفون اکسترا بیس خود را به‌نام Sony WH-XB900N و همچنین اسپیکر قابل حمل سری اکسترا بیس جدیدش را با نام SRS-XB402M معرفی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سونی سعی دارد شکاف موجود بین سری هدفون‌های با بیس نسبتا قوی خود با دیگر محصولات قدرتمند خود را کم کند. سونی سری جدید هدفون اکسترا بیس خود را به‌نام Sony WH-XB900N و همچنین اسپیکر قابل حمل سری اکسترا بیس جدیدش را با نام SRS-XB402M معرفی کرد.

هدفون بدون سیم جدید سونی قابلیت حذف صدای محیط (نویز کنسلینگ) را در سری Extra Bass به ارمغان می‌آورد. همچنین، این هدفون‌ جدید دارای برخی از ویژگی‌های هدفون محبوب WH-1000XM3 مانند swipe-based controls و Quick Attention است. قابلیت Quick Attention به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون برداشتن هدفون و تنها با قرار دادن دست روی پوشش اسپیکر سمت راست، بالافاصله صدای موسیقی کم شود و صدای محیط بیرون را به‌خوبی بشنود.

عمر باتری هدفون بی‌سیم ۳۰ ساعت است که در این بخش عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. هدفون بدون سیم WH-XB900N برای استفاده با دستیارهای صوتی هوشمند مانند گوگل اسیستنت، دستیار صوتی آمازون به‌نام الکسا و دستیار صوتی اپل به‌نام سیری بهینه‌سازی شده است.

هدفون WH-XB900N سونی با دو رنگ آبی و مشکی از ماه ژوئیه در انگلستان با قیمت ۲۳۰ پوند و از ماه اوت در استرالیا با قیمت ۳۹۹.۹۵ دلار استرالیا عرضه خواهد شد.

هنوز هیچ خبری از قیمت رسمی این سری از هدفون‌ها در ایالات متحده نیست، اما پیش‌بینی می‌شود قیمت هدفون WH-XB900N سونی حدود ۲۹۰ دلار باشد.

همان‌طور که گفته شد، سونی به‌همراه هدفون بدون سیم جدیدش مدل جدید اسپیکر قابل حمل اکسترا بیس به‌نام SRS- XB402M را هم معرفی کرده است.

اسپیکر SRS-XB402M سونی با قابلیت رادیاتور دوگانه passive و طراحی هوشمندانه در زوایه‌ی اسپیکرها، صدای موسیقی را در کل فضا به یک میزان پخش می‌‌کند. بنابراین این سیستم اجازه‌ی پخش صدای قدرتمند و بلند موسیقی را به‌طور یکنواخت می‌دهد، به‌طوری که می‌توانید موسیقی را به وضوح از هر زاویه‌ای بشنوید و از آن لذت ببرید.

به‌گفته‌ی شرکت سونی، درون اسپیکر بدون سیم SRS-XB402M، دستیار صوتی هوشمند الکسا آمازون تعبیه خواهد شد. بنابراین کاربر می‌تواند با صدای خود، آهنگ دلخواهش را برای پخش درخواست دهد، صدای موسیقی را کم و زیاد کند و قابلیت‌های بیشتر دیگر لذت ببرد.

اسپیکر جدید سونی از اسپاتیفای کانکت (Spotify Connect) که یک سرویس استریم موسیقی عرضه‌‌کننده‌ی محتوا است، برای پخش استریم پادکست و موسیقی ساده پشتیبانی می‌کند.

عمر باتری اسپیکر SRS-XB402M سونی ۱۲ ساعت است و با تاییدیه‌ی استاندارد IP67 مقاوم دربرابر آب و گردوغبار طراحی شده است. استاندارد IP میزان مقاومت دستگاه‌های الکترونیکی دربرابر آب و گردوغبار است. نخستین عددی که بعد از عبارت IP می‌آید، درجه‌ی مقاومت دستگاه را در مقابل نفوذ اشیای جامد خارجی (نظیر گردوغبار) نشان می‌دهد؛ این عدد از ۰ تا ۶ متغیر است. رقم دوم، درجه‌ی مقاومت دستگاه را در مقابل نفوذ رطوبت نشان می‌دهد و از ۰ تا ۸ متغیر است. هرچه رقم IP بیشتر باشد، میزان مقاومت بیشتر است. بنابراین، بدون هیچ نگرانی می‌توان اسپیکر بدون سیم SRS-XB402M سونی را با خود به باغ، آشپزخانه و حتی حمام برد و از شنیدن موسیقی درهرمکانی بدون محدودیت لذت برد.

دیگر قابلیت اسپیکر جدید سونی، ضدضربه بودن آن است. اسپیکر بدون سیم SRS-XB402M سونی، تست افتادن از ارتفاع ۱.۲۲ متری روی تخته‌ی چند لایه‌ای با ضخامت ۵ سانتی‌متر را با موفقیت پشت سر گذاشته است. بنابراین، به اندازه کافی برای همراهی در یک مهمانی، پیک‌نیک یا حتی استخر مطمئن و مقاوم است.

همان‌طور که گفته شد، SRS-XB402M از ماه ژوئیه در انگلستان با قیمت ۲۵۰ پوند، یعنی حدود ۳۲۰ دلار آمریکا و ۴۶۰ دلار استرالیا براساس نرخ تبدیل فعلی تخمین زده شده است. بااین‌

زومیت

نظرات بینندگان