arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و بن زاید / کرملین: طرفین در مورد اوضاع منطقه خلیج فارس گفتگو کردند

به گزارش روسیا الیوم، دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در بیانیه‌ای گفت که دو طرف روسی و اماراتی در این تماس تلفنی، درباره روابط دو جانبه و اوضاع منطقه خلیج فارس گفت‌وگو کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کاخ کرملین در بیانیه‌ای گفت که رئیس‌جمهور روسیه و ولی‌عهد ابوظبی تلفنی درباره اوضاع منطقه خلیج فارس بحث و تبادل نظر کردند.

«محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه به صورت تلفنی درباره اوضاع منطقه خلیج فارس بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش روسیا الیوم، دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در بیانیه‌ای گفت که دو طرف روسی و اماراتی در این تماس تلفنی، درباره روابط دو جانبه و اوضاع منطقه خلیج فارس گفت‌وگو کردند.

کاخ کرملین دوشنبه‌شب بعد از تماس تلفنی پوتین و بن زاید گفت که «رئیس‌جمهور روسیه و ولی‌عهد ابوظبی مسایل مهم مربوط به همکاری‌های روسیه و امارات از جمله اجرای بندهای سند بیانیه همکاری راهبردی دو کشور که در ژوئن سال گذشته میلادی در مسکو به امضا رسیده بود، مورد بحث و بررسی قرار دادند».

در ادامه بیانیه آمده است که «پوتین و بن زاید درباره اوضاع منطقه خلیج فارس و اهمیت حفاظت از امنیت و ثبات منطقه بحث و گفت‌وگو کردند».

پوتین و ولی‌عهد ابوظبی در ژوئن سال ۲۰۱۸ در مسکو سند همکاری راهبردی امضا کرده بودند. در این بیانیه، روسیه و امارات خواستار تشکیل ائتلاف بین المللی گسترده‌ برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی بر اساس احترام به استقلال و تمامیت ارضی کشورها شدند.

در این بیانیه، بر قصد دو کشور در همکاری برای به توافق رسیدن در مورد تحقق طرح‌های مشترک جدید با استفاده از ساختارهای مالی به وجود آمده بین طرفین در عرصه‌های مختلف تاکید شده است.

رئیس‌جمهور روسیه به گفته «خالد الفالح» وزیر انرژی سعودی قرار است در اکتبر سال جاری میلادی به عربستان سعودی سفر کند.

الفالح پنج‌شنبه هفته گذشته (ششم ژوئن) ضمن شرکت در نشست اقتصادی سن پترزبورگ تاکید کرده بود که شرکت آرامکو و دیگر شرکت‌های سعودی در صدد سرمایه‌گذاری در روسیه هستند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان