arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
سخنگوی شورای عالی امنیت ملی:

«نزار زاکا» به درخواست رییس‌جمهور لبنان و وساطت سید حسن نصرالله آزاد شد / هیچ کشور سومی در آزادی او نقش نداشت / برخوردی که در مدت بازداشت زاکا با او صورت گرفت، مطابق با معیارهای قانونی و حقوق قضایی و انسانی محکومان بود؛ حتی خدمات و تسهیلاتی که به او ارائه شد، بیشتر از دیگر زندانیان بود

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران “نزار زاکا” شهروند لبنانی تحت بازداشت در ایران را در چارچوب همکاری دو جانبه با لبنان، اظهار حسن نیت و تقویت پیوندها میان دو ملت آزاد کرد. هیچ کشور سومی در آزادی زکا نقش نداشت و این اقدام صرفا بنا بر درخواست "میشل عون" رئیس جمهور لبنان و وساطت "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان انجام گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی: «نزار زاکا» به درخواست میشل عون و وساطت سید حسن نصرالله آزاد شد

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: هیچ کشور سومی در آزادی زکا نقش نداشت و این اقدام صرفا بنا بر درخواست "میشل عون" رئیس جمهور لبنان و وساطت "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان انجام گرفت.

به گزارش «انتخاب»، کیوان خسروی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العهد» لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران “نزار زاکا” شهروند لبنانی تحت بازداشت در ایران را در چارچوب همکاری دو جانبه با لبنان، اظهار حسن نیت و تقویت پیوندها میان دو ملت آزاد کرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تابعیت آمریکایی «نزار زاکا» و احتمال ایفای نقش کشور سومی در آزادی او تصریح کرد: هیچ کشور سومی در آزادی زاکا نقش نداشت و این اقدام صرفا بنا بردرخواست «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و وساطت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان انجام گرفت.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به نقش سید حسن نصرالله در اتخاذ این تصمیم گفت: باتوجه به نقش مهم و مؤثر آقای میشل عون در حمایت از جریان مقاومت در لبنان به درخواست وی پاسخ مثبت داده شد.

کیوان خسروی خاطر نشان کرد: برخوردی که طی مدت بازداشت در تهران با «نزار زاکا» صورت گرفت به طور کامل با معیارهای قانونی و رعایت حقوق قضائی و انسانی محکومان مطابق بود و حتی خدمات و تسهیلاتی که به او ارائه شد، بیشتر از خدماتی بود که به دیگر زندانیان ارائه می شود.

نظرات بینندگان