arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / برادر میترا استاد ولی دم نیست / خبر خوب برای قرمزها / هشدار در مورد «خاموشی» چراغ زبان فارسی / مخالفت با حیات شبانه در تهران / برادر کیم جونگ اون، جاسوس سیا بود؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سخنگوی سپاه: فرار و دستگیری چند تن از سرداران سپاه صحت ندارد --- سردار شریف گفت: دشمنان برای تاثیرگذاری بر روند حمایت و همراهی شگفت انگیز افکار عمومی داخلی و خارجی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به تاکتیک نخ نما شده ای متوسل و در صدد برآمدند با بهره گیری از رسانه های وابسته و شبکه های اجتماعی تبهکار پس از تغییرات و تحولات اخیر در سطح فرماندهی سپاه و برخی دیگر از فرماندهان، به شایعه پراکنی پیرامون سرداران و مسئولین و بعضاً خانواده آنان در سپاه بپردازند و در همین راستا به طرح اکاذیب مشمئزکننده ای مانند فرار از کشور و یا دستگیری چند تن از سرداران سپاه از جمله سرداران نصیری، ربیعی، تولایی و ... مبادرت ورزیدند.

لایحه حفاظت از خاک در شورای نگهبان تایید شد --- مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ایران از تایید لایحه حفاظت از خاک بوسیله شورای نگهبان خبر داد.  در قانون حفاظت از خاک، "سازمان محیط زیست ایران باید به شناسایی مواد آلاینده خاک و اشخاص آلوده کننده آن و اعلام وقوع وضعیت اضطراری براساس حدود مجاز آلودگی خاک و آلاینده های ورودی به آن برای کاربری های مختلف خاک اقدام کند. در این قانون همچنین "انتقال خاک به خارج از ایران ممنوع است و فقط خروج مواد معدنی و مقادیر کمِ خاک به منظور امور پژوهشی پس از رعایت فرایند قانونی مربوط مستثنی است."

میراث فرهنگی: سیل به ۱۹۸ اثر تاریخی آسیب وارد کرد --- بهروز عمرانی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ایران اعلام کرد که براساس برآوردهای انجام شده ۱۹۸ اثر به دلیل سیل اخیر آسیب دیده اند. عمرانی همچنین گفت در ایران سیل بعد از زلزله در زمزه مخرب‌ترین بلایای طبیعی است که منجر به تخریب یادگارهای فرهنگی مناطق می‌شود.

کره بازهم حریف ایران نشد --- تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه‌ای دوستانه مقابل میزبانش، کره جنوبی به تساوی ۱-۱ رسید. کره مدت‌هاست که در بازی‌های دوستانه و رسمی نتوانسته ایران را شکست دهد.

خبر خوب برای قرمزها --- باشگاه پرسپولیس: طبق توافق با برانکو و با تأمین اعتبار مورد نیاز پیش پرداخت فصل جدید و مطالبات فصل گذشته را به او می‌پردازیم. برانکو یا یک شماره حساب که امکان انتقال پول به آن باشد اعلام کند و یا تا دوشنبه خود یا نماینده‌اش با حضور در باشگاه پول را بگیرد.

سخنگوی قوه قضاییه: پرونده نجفی روشن بود و نیاز به زمان بیشتری نداشت --- سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده محمدعلی نجفی گفت: "برخی پرونده ها بازتاب اجتماعی ندارد هر پرونده ای که احساسات و عواطف عمومی را جریجه دار کند ما به این قبیل پرونده ها توام با دقت و رعایت موازین قانونی با سرعت به صورت ویژه رسیدگی می کنیم." اسماعیلی همچنین گفت: "پرونده روشن و شفاف بود و نیاز به زمان بیشتری نداشت. فضا سازی بی جهت انجام نشود."

مدیرعامل سابق بانک سرمایه توسط اینترپل بازداشت شد --- نماینده دادستان تهران در هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان بانک سرمایه اعلام کرد: علیرضا حیدرآبادی، مدیرعامل پیشین بانک سرمایه و از متهمان این پرونده که حین تحقیقات از ایران خارج و به اسپانیا رفته بود، هفته گذشته توسط پلیس اینترپل بازداشت شد.

موج جدید هجوم ملخ ها به ایران --- رضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد بر اساس گزارش فائو(سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) امروز موج جدیدی از ملخ‌های مهاجم وارد کشور می‌شود که تا ۱۰ روز آینده ادامه دارد. میر با اشاره به اینکه مبارزه با این آفت در بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی ادامه دارد گفت استان سیستان بلوچستان واردبیل بیشترین حجم از این حمله و مبارزه با ملخ ها را شاهد هستند.

هشدار در مورد «خاموشی» چراغ زبان فارسی در بسیاری کشورها --- به‌دلیل کمبود اعتبار، ایران فقط قادر به اعزام استاد برای ۱۶ کرسی از ۶۳ کرسی موجودِ زبان فارسی در جهان است.  بهادر باقری، معاون گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، با بیان این‌که حدود ۲۰۰ کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های جهان فعال‌اند به خبرگزاری مهر گفت: از میان این کرسی‌ها، ایران تا پیش از این به حدود ۶۳ کرسی فعال زبان فارسی در جهان استاد اعزام می‌کرده است، اما اکنون توانسته‌ایم تنها به حدود ۱۶ کرسی زبان فارسی استاد اعزام کنیم.

مخالفت با حیات شبانه در تهران --- پس از سخنان یک عضو شورای شهر تهران درباره تعیین پنج منطقه در پایتخت برای «زیست شبانه»، رئیس پلیس تهران اعلام کرد که «حیات شبانه در تهران نداریم» و «با صنوف متخلف برخورد قانونی خواهد شد». سردار حسین رحیمی تاکید کرد: «به همه صنوف اعلام کرده‌ایم که زیست شبانه نداریم و صرفا صنوف تا یک بامداد مجاز به فعالیتند.»

برادر میترا استاد ولی دم نیست --- علیزاده طباطبایی، وکیل محمد علی نجفی گفت: من از اظهارات مسعود استاد اطلاعی ندارم. از لحاظ قانونی ایشان ولی‌دم نیست، اما اظهارات مطرح‌شده در دادسرا از سوی ایشان را در رسانه‌ها دیده‌ام. اینها ادعاست و تا وقتی ثابت نشود، نمی‌شود درباره‌اش صحبت کرد. اما درباره «مهدورالدم»بودن یا نبودن خانم استاد هم من هیچ اظهارنظری نکرده‌ام. من با هیچ رسانه‌ای در این خصوص صحبتی نداشتم. حالا ایشان بر چه پایه و اساسی از من شکایت کرده است را نمی‌دانم، ضمن این‌که کیفرخواست صادر و این پرونده به دادگاه کیفری ارسال شده و طبیعتا هرگونه سند و مدرک جدیدی درخصوص این پرونده هم باید به دادگاه ارایه شود.

واکنش کاخ سفید به آزادی نزار زاکا: به خاطر آزادی این فرد در ایران، سپاسگزاریم  --- به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به بازگشت نزار زاکا، افزود: به خاطر آزادی این فرد در ایران، سپاسگزاریم. وی از پاسخگویی به این سوال که آیا دولت آمریکا در تضمین آزادی زاکا دخیل بوده است یا نه، خودداری کرد. نزار زاکا شهروند لبنانی-آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی شده بود، دیروز آزاد شد و  تهران را ترک کرد.

فرزند کروبی: برای پدرم ماهواره نصب کرده‌اند --- محمد حسین کروبی فرزند حجت‌الاسلام مهدی کروبی در پاسخ به این سوال که آیا گشایشی‌هایی که در مورد میر‌حسین موسوی و زهرا رهنورد صورت گرفته، در مورد آقای کروبی هم انجام شده است، گفت: در سال ۹۸ ماموران امنیتی یک سری گشایش‌هایی را ترتیب دادند از جمله اینکه گفتتد می‌توانیم برای محصوران ماهواره نصب کنیم.

برادر رهبر کره شمالی مامور سری سازمان اطلاعات آمریکا بود ---  روزنامه وال استریت ژورنال ادعا کرد: «کیم جونگ نام» برادر ناتنی رهبر کره شمالی که دو سال پیش به قتل رسید مامور سری سازمان اطلاعات آمریکا بود و چندین دیدار با مقام های آمریکایی داشت. یک منبع آگاه افزود، آمریکایی ها حتی بعد از قتل برادر رهبر کره شمالی از عدم افشای روابط وی با سازمان سیا مطلع بودند.

نظرات بینندگان