arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

شهردار کرج : ماده ۵۵ قانون مدیریت پسماند به خوبی اجرا نمی شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار کرج با بیان اینکه مدیریت پسماندها تنها از وظایف شهرداری ها نیست ،گفت: امروز ماده ۵۵ قانون در خصوص مشارکت دستگاه های اجرایی کشور در زمینه ساماندهی و مدیریت پسماندها به خوبی اجرا نمی شود.

به گزارش ایرنا، علی اصغر کمالی زاده روز پنجشنبه در سومین نشست رؤسای سازمان‌های مدیریت پسماند شهرداری‌های کشور که در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهارداشت: با توجه اهمیت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با مدیریت و فرهنگ سازی در حوزه پسماند، شهرداری‌ها در نوک پیکان مدیریت پسماند قرار گرفته و تنها مانده‌اند.

وی گفت: ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها که دستگاه‌های اجرایی و سایر ارگان‌ها را در امر مدیریت پسماند مسئول می‌داند به درستی اجرا نمی‌شود.
این مسئول به رویکرد منفی مجلس شورای اسلامی در خصوص اختیارات شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها اختیارات لازم را برای اجرای ماده ۵۵ ندارند.

کمالی زاده خاطر نشان کرد: در آینده نه چندان دور بسیاری از دغدغه‌های شهرداری‌ها همانند ساخت و ساز غیرمجاز جایگاه و اهمیت خود را از دست می‌دهند چرا که محدوده شهرها کم و بیش در حال حذف شدن هستند.

وی افزود: همچنین پروژه‌های عمرانی و ترافیکی در قالب اسناد فرادست و مطالعات جامع، اجرایی خواهد شد. با این وصف یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری که پیوسته وجود دارد و روز به روز بر شدت و حساسیت آن افزوده می‌شود محیط زیست و بخصوص موضوع پسماند است.

این مسئول اضافه کرد: امروزه مباحث مرتبط با پسماند بسیار پیچیده شده و افزایش زباله‌های عفونی، الکترونیکی و نظایر آن بر پیچیدگی موضوع افزوده است.

شهردار کرج خاطرنشان کرد: می‌بایست، شهروندان را نسبت به اهمیت موضوع آگاه کرده و همکاری و همراهی هر چه بیشتر آنان را برای کاهش تولید پسماند به منظور حفظ هر چه شایسته‌تر محیط زیست، طلب کنیم.

روزانه بیش از یک هزار تن زباله و پسماند در کلانشهر کرج جمع آوری می‌شود.

نظرات بینندگان