arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

امام جمعه قم: منطق ملت ایران مقاومت است

امام جمعه قم با بیان این که منطق ملت ایران مقاومت است، گفت: مقاومت با داشتن پشتوانه عقلانی و برخورداری از تجربه های تاریخی و نگاه به مکر و فریب دشمن است که جواب می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم در مصلای قدس به پنج استدلال رهبر معظم انقلاب در رابطه با مقاومت ملت ایران در برابر ایادی آمریکا اشاره و اظهار کرد: واکنش طبیعی هر ملت آزاده در مقابل آرایش تهاجمی دشمن مقاومت است؛ مقاومت در مقابل قلدری، زورگویی و باج خواهی است.

وی با اشاره به ضرورت مقاومت ادامه داد: مقاومت؛ برخلاف ضعف نشان دادن، انفعال، تسلیم و عقب نشینی در برابر دشمن است؛ مقاومت موجب اقتدار، پیروزی و پیشروی در برابر دشمن می‌شود.

وی افزود: تجربه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، تجربه مقاومت حزب الله لبنان، مقابله با ترفند دشمن در استفاده ابزاری از داعش در سوریه و عراق، تجربه انصار الله یمن در مقابل لشکرکشی آل سعودی و تجربه اقتدار بازدارنده موشک‌های نقطه زن جمهوری اسلامی ایران در عقب نشینی ترامپ از تهدیدهای اخیر، همه گویای منطق قوی و اثرگذار مقاومت دلیرانه به جای عقب‌نشینی بزدلانه در برابر دشمن است.

وی به تجاوز صدام به ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: در سایه مقاومت دلیرانه، دشمن از ترفند میانجی‌گری که این روزها هم در جریان است برای واداشتن ملت به عقب‌نشینی استفاده کرد، اما شجاعت، بصیرت و اقتدار و عظمت امام خمینی و ملت ایران و نیز دیپلماسی مقاومت در آن دوران؛ حماسه دفاع مقدس را بر پایه منطق مقاومت پیش برد و دشمن شکست‌های سهمگینی را متحمل شد.

سعیدی افزود: امروز هم همان شجاعت، اقتدار و بصیرت امام راحل را در رهبر معظم انقلاب ملاحظه و عظمت ملت ایران و راه امام، شهیدان، جانبازان و ایثارگران در برایر یاوه گویی ها و عجز ترامپ و توسل به میانجی گران را مشاهده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: پاسخ محکم ملت دلیر و بزرگ ایران با لطف خداوند متعال و عنایت حضرت ولی عصر (عج) فقط مقاومت است و در سایه مقاومت می‌باشد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند، بکند.

وی با بیان اینکه هزینه سازش از هزینه مقاومت به مراتب بیشتر است، گفت: وعده الهی پیروزی نهایی جبهه حق در برابر دشمن است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: در برابر غرب‌گرایان سست‌عنصر که مقاومت را بی‌فایده می‌دانند؛ باید گفت که مقاومت هم ممکن و مفید و هم تأثیرگذار است، برای نمونه محور مقاومت روزبه‌روز قوی‌تر و رژیم اسرائیل روزبه‌روز به نابودی خود نزدیک‌تر می‌شود.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب با نخست‌وزیر ژاپن گفت: ایشان در این دیدار از موضع عزت و اقتدار فرمودند که من شخص ترامپ را شایسته هیچ پیامی نمی‌دانم، پاسخی به او هم نخواهم داد؛ این موضع‌گیری معظم له نشانگر این واقعیت است که پیام ترامپ آنقدر بچگانه، مستکبرانه و بی‌ارزش بود که ایشان ترامپ را لایق دادن پیام ندانستند.

سعیدی با اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از برجام و اینکه دولتمردان این کشور خود را به هیچ عهد و پیمانی پایبند نمی‌دانند، گفت: ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری خود تاکنون ملت ایران را تهدید می‌کند، ولی کاری از پیش نبرده است و رهبر معظم انقلاب در صحبت‌های خود بی‌منطقی، دروغ‌گویی و زورگویی ترامپ را به همه دنیا اعلام کردند.

وی گفت: در جهان شاید دولت‌هایی باشند که از پیام‌های مستکبرانی همچون ترامپ حساب ببرند، اما ملت ایران نه تنها از پیام‌های ذلت بار حساب نمی‌برد، بلکه با درس آموزی از مکتب امام حسین (ع) فریاد می‌زنند که «هیهات من الذله».

وی درخواست مذاکره از سوی آمریکا را عاملی برای فشارهای بیشتر به ملت ایران برشمرد و بیان کرد: ما بر همان موضع راهبردی خود محکم ایستاده‌ایم و این موضع راهبردی شعار «مرگ بر آمریکا» است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) خاطرنشان کرد: پیام ضعف دادن به ستمگر، طمع او را برای ضربه زدن بیشتر می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و ۲۶ خردادماه سالروز شهادتِ شهیدان بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک نژاد در سال ۱۳۴۴ به دست رژیم سفاک پهلوی را گرامی داشت.

وی همچنین ۲۷ خردادماه روز جهاد کشاورزی را به همه خدمتگزاران این عرصه تبریک گفت و برای همه آنها توفیقات روزافزون در همه امور را خواستار شد.

سعیدی با اشاره به ۱۵ شوال سالروز شهادت حضرت حمزه (ع) عموی گرامی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) گفت: در سوگ ایشان امام سجاد (ع) فرمودند که هیچ روزی سخت‌تر از جنگ اُحُد بر رسول گرامی اسلام (ص) به واسطه شهادت عموی گرامی‌شان نبود.

وی همچنین به ۳۰ خردادماه سالروز شهادت زائران حرم مطهر رضوی به دست ایادی آمریکا و منافقان در عاشورای سال ۱۳۷۳ اشاره کرد و نیز سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را گرامی داشت.

 

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان