arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

پمپئو با عبدالمهدی درباره تحولات منطقه تلفنی گفتگو کرد/ دفتر نخست وزیری عراق: از واشنگتن خواسته شد تا آرامش خود را حفظ کند؛ مانع از بالا رفتن تنش شوند

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در تماس تلفنی با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق درباره تحولات منطقه گفتگو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پمپئو با عبدالمهدی درباره تحولات منطقه تلفنی گفتگو کردگزارش دفتر نخست وزیری عراق حاکی است که وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه درتماس تلفنی با عادل عبدالمهدی با وی درخصوص تحولات منطقه در سایه بحران جاری میان ایران و آمریکا و نیز روابط و همکاری‌های دو جانبه بحث و تبادل نظر کرده است.

پمپئو در این تماس تلفنی از موضع عراق و نقش روزافزون و نیز استفاده این کشور از روابط متنوع خود در جهان عرب و منطقه و تلاش برای حمایت از امنیت و ثبات منطقه و پیشگیری از تشدید اوضاع، قدردانی کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ادامه همکاری میان دو کشور در حوزه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

نخست وزیر عراق نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به تلاش عراق برای تحقق آرامش در منطقه و دفاع از منافع ملت‌ها و کشورهای منطقه، تقویت روابط دو جانبه با آمریکا و ادامه همکاری درهمهعرصه‌ها بویژه حوزه‌های اقتصادی و مبارزه با تروریسم را مهم دانست.

عبدالمهدی همچنین به دیدارها و مشورت‌هایی که بغداد طی دوره اخیر در خصوص بحران منطقه برگزار شده اشاره کرد و بحران جاری را بسیار مهم و مؤثر بر امنیت و منافع کشورهای منطقه، اروپا و جهان ارزیابی کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان