arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

درآمد ۱۳۵ میلیون دلاری دختر و داماد ترامپ در سال ۲۰۱۸

براساس اسناد مالی منتشر شده، ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر حین دومین سال خدمتشان به عنوان مشاوران رئیس‌جمهوری آمریکا تا ۱۳۵ میلیون دلار درآمد حاصل از دارایی‌های املاک، سهام‌ها و اوراق بهادار و حتی فروش یک کتاب داشته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس اسناد مالی منتشر شده، ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر حین دومین سال خدمتشان به عنوان مشاوران رئیس‌جمهوری آمریکا تا ۱۳۵ میلیون دلار درآمد حاصل از دارایی‌های املاک، سهام‌ها و اوراق بهادار و حتی فروش یک کتاب داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سهام ایوانکا ترامپ در هتل خانوادگی آنها در واشنگتن در سال ۲۰۱۸ درآمد ۳.۹۵ میلیون دلاری داشته است. نام این هتل که کانون گردهمایی دیپلمات‌ها و لابی‌گرهای خارجی است، در دو کیفرخواست فدرال آمده است و طبق آن دونالد ترامپ ممنوعیت قانون اساسی درباره پرداخت‌های دولت خارجی به رئیس‌جمهوری آمریکا را نقض کرده است.

دارایی پردرآمد دیگر ایوانکا ترامپ، حاصل از فروش کیف‌، کفش، زیورآلات است که دست‌کم یک میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ عایدی داشت و نسبت به سال ماقبل آن که دست‌کم پنج میلیون دلار بود کاهش نشان می‌دهد. ایوانکا ترامپ ژوئیه سال گذشته گفته بود این کار را برای تمرکز بر شغلش به عنوان مشاور کاخ سفید تعطیل می‌کند.

این افشاگری مالی همچنین نشان می‌دهد، جارد کوشنر داماد رئیس‌جمهوری آمریکا صدها هزار دلار از آپارتمان‌هایش در نیویورک سیتی درآمد داشته است سهامش در شرکت سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات "کادر" دست‌کم ۲۵ میلیون دلار می‌ارزد.

وضعیت مالی فوق از سوی کاخ سفید منتشر شد و در بایگانی دفتر اخلاق دولت نگهداری می‌شود. این مدارک نشان می‌دهد حداقل درآمد این زوج در سال گذشته ۲۸ میلیون دلار از دارایی‌هایی به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیون دلار بوده است.

در میان ده‌ها منبع درآمد ایوانکا ترامپ، فروش کتابی تحت عنوان "زنانی که کار می‌کنند: بازنویسی قوانین موفقیت" است که سال ۲۰۱۷ به چاپ رسید. او متعهد شده است تا حق تالیف خود را به بنیادهای خیریه ببخشد.

دارایی‌های کوشنر از ساختمان‌های آپارتمانی متعلق به شرکت کوشنر منبع اصلی درآمد او بوده است. وست‌مینستر منیجمت، کسب و کار خانوادگی کوشنر که بر ساختمان‌های اجاره‌ای آن نظارت دارد، ۱.۵ میلیون دلار درآمدزایی داشته است. علاوه بر این، ساختمان پوک در منهتن هم شش میلیون دلار عواید حاصل از اجاره داشته است. همچنین روزنامه گاردین گزارش داد، شرکت کادر ۹۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذارهای خارجی درآمد داشته است.

نظرات بینندگان