arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

وزیر خارجه پاکستان: در صورت آمادگی هند، با مذاکره مشکلی نداریم

وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد، زمانی که هند خود را برای حل همه مسائل حل نشده با پاکستان آماده کند، خواهد دید همسایه اش مشکلی با این مشاله ندارد و آماده حل مسائل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه پاکستانی "دان" نوشت، "شاه محمود قریشی" پس از پایان نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای در روز جمعه در بیشکک گفت: "عمران خان" و "نارندرا مودی"، نخست وزیران پاکستان و هند در حاشیه نشست شانگهای دست یکدیگر را فشردند و با رویی گشاده با هم دیدار کردند.

قریشی افزود: رویکرد پاکستان بسیار واقع بینانه و سنجیده است. هند باید درباره مذاکره یا عدم مذاکره دو جانبه تصمیم بگیرد. ما نه مشکلی با مذاکره داریم و نه از آن ابا داریم. هر وقت هند آماده باشد، خواهد دید ما هم آماده مذاکره در شرایط مساوی و شیوه‌ای شرافتمدانه هستیم.

به نوشته "دان"، عمران خان نیز در اجلاس سازمان همکاری شانگهای خواستار همزیستی مسالمت آمیز، داد و ستد منطقه‌ای، چارچوبی برای مبارزه با فساد و جرایم سفید در کشورهای عضو شد.

روابط متزلزل هند و پاکستان پس از حمله انتحاری گروه تروریستی جیش اسلام به نظامیان هندی در پولوامای کشمیر و کشته شدن چهل نفر از این نظامیان رو به وخامت گذاشت. بمباران پایگاه این گروه تروریستی مستقر در بالاکوت پاکستان و نبرد هوایی دو همسایه، دهلی و اسلام آباد را تا آستانه جنگی تمام عیار پیش برد.

آزادی خلبان هندی جنگنده سرنگون شده از سوی پاکستان و سایر اقدامات آشتی جویانه اسلام آباد، از جمله تبریک پیروزی مودی در انتخابات از سوی عمران خان و موافقت با پرواز هواپیمای حامل مودی بر فراز آسمان پاکستان برای رفتن به بیشکک، تاکنون موفق به گرم کردن رابطه دو کشور نشده است.

هند که خود خواستار موافقت اسلام آباد برای عبور هواپیمای مودی از آسمان پاکستان شده بود، پس از موافقت اسلام آباد با این درخواست، تقاضایش را پس گرفت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان